Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Modernizované bistrovozy už vozí cestující

Modernizované bistrovozy už vozí cestující

18.6.2019 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

České dráhy nasadily do provozu první modernizované bistrovozy s oddílem 1. třídy. Cestující se s nimi nyní mohou setkat na spojích InterCity Opavan z Prahy do Opavy. Ve druhém pololetí se objeví také na Ex2 Valašský expres Praha – Žilina a od nového jízdního řádu rovněž na vlaku EuroCity Cracovia Praha – Krakov a postupně i na linkách Ex 7 Jižní expres z Prahy do Českých Budějovic a Lince.

Modernizované bistrovozy už vozí cestující

Klimatizovaný interiér s komfortními koženými křesly 1. třídy a gastronomickým servisem přímo až na místa cestujících, bistro oddíl s kuchyňkou pro přípravu jídel a nápojů se zázemím pro minibar, který obslouží cestující ve 2. třídě, a s výdejním pultem pro prodej rychlého občerstvení nabízejí cestujícím první tři modernizované bistrovozy. Zákazníci se s nimi aktuálně mohou svézt ve spojích InterCity Opavan z Prahy do Opavy. Postupně se však rozšíří na další pravidelné linky.

„Přestavba restauračních vozů na bistrovozy s oddíly 1. třídy zapadá do našeho plánu modernizovat další vlakové soupravy pro dálkovou dopravu a rozšiřovat v nich služby cestujícím. Postupně chceme takto upravit celkem sedmadvacet starších restauračních vozů a bistrovozů,“ přiblížil záměr obnovy Petr Vondráček, ředitel odboru dálkové dopravy Českých drah. Podle něj tento koncept národnímu dopravci umožňuje nabídnout více míst pro cestující v 1. třídě a zároveň dál rozvíjet gastronomické služby za přijatelných ekonomických podmínek. „Jde totiž o kompromis, který představuje významné snížení nákladů na vedení dálkových vlaků v závazku veřejné služby, ale i našich komerčních spojů,“ vysvětlil.

Pohodlí i wi-fi samozřejmostí

Vozy nabízejí cestujícím v 1. třídě komfortní polohovatelné kožené sedačky s rozkládacími nebo sklopnými stoly, elektrické zásuvky 230V a USB porty pro napájení drobné elektroniky cestujících a wi-fi připojení k internetu. Vagon je také vybaven malým bistrem a zázemím pro skladování a přípravu jídel a nápojů a pro provoz minibaru.

Modernizaci starších restauračních vozů na bistrovozy zahájily České dráhy loni na podzim a zajišťují ji takzvaně „in house“, tedy ve vlastní dceřiné firmě DPOV.

České dráhy v současnosti provozují 33 restauračních a 23 bistrovozů včetně vlaků Pendolino a railjet. Ty jsou zařazeny v provozu na šesti různých dálkových linkách. Na dalších linkách mají cestující k dispozici nabídku občerstvení z pojízdného minibaru, nebo prostřednictvím automatů. Na několika linkách poskytují občerstvení také zahraniční společnosti z Rakouska, Maďarska nebo z Polska. V budoucnosti by se měla flotila restauračních vozů a bistrovozů rozšířit o dalších dvacet nových.


Průměrné hodnocení (10 hlasů): 3.9

Další články této rubriky

V Ostravě měl premiéru upravený vůz BdmteeV Ostravě měl premiéru upravený vůz Bdmtee

1.7.2019 - Už podvacáté hostil areál ostravského nákladového nádraží tradiční výstavu kolejových vozidel či nových informačních technologií a manipulační techniky Czech Raildays. Tři velmi horké dny, ve kterých se veletrh za účasti asi… »

První smlouva na mobilní část ETCS podepsánaPrvní smlouva na mobilní část ETCS podepsána

28.6.2019 - České dráhy podepsaly první rámcovou smlouvu na vybavení vozidel mobilní částí ETCS. Zařízení bude instalováno až do 453 hnacích vozidel a řídicích vozů. Celkové náklady se vyšplhají na několik miliard korun. První rámcová… »

Další pár EC do Krakova vozí čeští strojvedoucíDalší pár EC do Krakova vozí čeští strojvedoucí

7.6.2019 - V sobotu 13. dubna poprvé vyjel druhý denní pár vlaků kategorie EuroCity spojující Českou republiku a druhé největší polské město Krakov. Rozšířila se tak nabídka spojení do turisticky atraktivního města zapsaného na seznam… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika