Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Hrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotova

Hrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotova

28.10.2024 – autor: VÍT ČEPICKÝ

Při jízdě vlakem z pražského Masarykova nádraží na Kralupy nad Vltavou si nejde nepovšimnout působivé stavby nového nádraží Praha-Bubny. Z celého dříve rozsáhlého kolejiště tamější stanice zbyla jediná kolej, která obloukem obchází staveniště nyní již dokončeného skeletu moderního dopravního uzlu spojujícího tratě právě do Kralup, do Kladna a na pražské letiště, tramvajové zastávky a stanici metra C.

Hrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotova

Stavba železobetonového skeletu nového bubenského nádraží skončila už letos v srpnu betonáží poslední části stropu. Právě ten dá budoucím nástupištím svébytný charakter. Díky desítkám kruhových světlíků, ve volné chvíli si je můžete spočítat přesně, bude dovnitř 250 metrů dlouhé a 50 metrů široké stavby dopadat přirozené světlo.
Zatímco mezi Negrelliho viaduktem a nádražní budovou vzniká opticky spojitá mostovka nad budoucí tramvajovou tratí, jež by sem měla být přeložena v souvislosti s výstavbou Vltavské filharmonie a dalšími změnami v okolí, směrem k zastávce Praha-Podbaba a Praha-Výstaviště již pokračují dvě dvoukolejné mostní estakády. Ty přispějí ke scelení kolejištěm dříve rozdělených Holešovic. První vlaštovkou je nedávno otevřená průchozí trasa přibližně v ose prodloužených ulic Dělnická a Veletržní, jež symbolicky nese jméno nesmrtelného hrdiny a zachránce dětí za druhé světové války Nicholase Wintona.

Nová zastávka Praha-Výstaviště
Kralupský viadukt se záhy napojuje na stávající trať, ten kladenský se táhlým, více než půlkilometrovým obloukem ve stopě původního jednokolejného náspu stáčí směrem k pražskému parku Stromovka. Právě na jeho okraji vyrostla nová zastávka Praha-Výstaviště. Opět se vytvoří napojení na tramvajové zastávky, díky nové lávce nad kolejištěm navíc vznikne nové propojení nástupišť, přilehlé části Holešovic a parku Stromovka. Na dokončení prací bude navazovat také rekonstrukce značně zdevastované ulice U Výstaviště a prostoru před Průmyslovým palácem. Naopak opravy za novým podjezdem v ulici Dukelských hrdinů pomalu spějí ke svému závěru.
Za stanicí Praha-Výstaviště bude po jejím dokončení ještě nějakou dobu pokračovat původní jednokolejná trať. Zdvoukolejnění a elektrifikace návazného úseku ke stanici Praha-Dejvice se teprve projektuje, zahájení prací, jejichž součástí bude i hloubený úsek s podzemní stanicí u stanice metra Hradčanská, je plánované až na rok 2026. Celou novou tratí do Kladna bychom se dle současných předpokladů mohli svézt, pokud vše půjde dobře, na konci roku 2030.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Uzel v České Třebové čeká obnova za miliardyUzel v České Třebové čeká obnova za miliardy

21.4.2025 - Jedna z nejvytíženějších dopravních křižovatek v zemi projde kompletní obnovou. Správa železnic počátkem března zahájila modernizaci železničního uzlu Česká Třebová. Přestavbou projdou koleje, rekonstrukce se dočkají také… »

Olomoucké depo projde kompletní modernizacíOlomoucké depo projde kompletní modernizací

14.4.2025 - Ve Středisku údržby Českých drah v Olomouci začala rekonstrukce opravárenské haly. Investice za 400 milionů korun je první fází celkové modernizace střediska, která podstatně zvýší kvalitu údržby a úroveň pracovních podmínek… »

České dráhy vybudují ve svých depech fotovoltaické elektrárny České dráhy vybudují ve svých depech fotovoltaické elektrárny

9.4.2025 - České dráhy připravují výstavbu několika střešních a pozemních fotovoltaických elektráren ve vybraných depech. Solární panely plánuje dopravce umístit na své objekty v Havlíčkově Brodě, České Třebové, Děčíně a pražské… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od ...
Datum do ...
Železničář číslo
Rubrika
 

Nastavení cookie

K zajištění co nejlepší uživatelské zkušenosti s našimi webovými stránkami využíváme tzv. soubory cookie. Podrobné informace o cookies naleznete zde informace o cookies. Kliknutím na Přijmout všechny cookies souhlasíte s tím, že můžeme užívat všechny typy cookies. Pokud chcete povolit užívání pouze některých typů cookies, zvolte je v sekci Nastavení cookies. Kliknutím na Nepřijmout odmítnete užívání všech cookies s výjimkou těch, které nezbytně potřebujeme pro fungování našich webových stránek (tzv. „Nezbytné cookies“).