Železničář / Provoz / Hala ČD Cargo v Lovosicích nabízí vysoký standard služeb
Hala ČD Cargo v Lovosicích nabízí vysoký standard služeb
27.3.2023
Provoz lovosické skladovací haly ČD Cargo byl zahájen již v roce 2010. V rámci projektu rozvoje logistických služeb měly podobné objekty vyrůst ještě v Brně a v Ostravě-Mošnově. Krize na konci prvního desetiletí nového milénia však plány překazila.
Skladovací hala ČD Cargo v Lovosicích se vyznačuje vysokým standardem pro provozování logistických činností. Nabízí skladovou plochu 42 000 m2, světlou výšku budovy 10 metrů, pro skladování 8,5 m, podlaha má únosnost 7,5 t/m2.
Nakládka do kamionů je prováděna v 25 gejtech, vjezd do budovy pro návěsovou techniku umožňuje krytou boční nakládku. Velkou výhodou je 350 metrů dlouhá kolej přímo v hale. Nakládka a vykládka zboží z železničních vozů tak nepodléhá výkyvům počasí. V Lovosicích jsme schopni nabídnout překládku ze železničních vozů do kamionů/kontejnerů, a to do váhy jednoho kusu až po 4 tuny. V hale je zároveň paletový regálový systém s maximální ukládací výškou 8,5 m.
Co se techniky využívané ve skladu týče, tak je využívána téměř výhradně manipulační technika s pohonem na plyn, případně na elektřinu. Jedná se o čelní vozíky o nosnosti od 1,5 t do 4 t a o retracky s nosností 1,2 t a zakládací výškou až v 8,5 m. „Kromě klasických palet jsme schopni speciálními kleštěmi manipulovat papírové role až do váhy 5 tun nebo buničinu,“ říká Ondřej Švanda, ředitel Haly Lovosice, a upřesňuje nabídku služeb: „Zmínit musím možnosti využití služeb dočasného celního skladu. Našim zákazníkům jsme schopni nabídnout komplexní služby ve vztahu ke zboží pocházejícímu nebo směřujícímu do třetích stran. Zboží pro partnera můžeme dočasně skladovat v režimu celního skladu. Také v případě E-commerce zásilek jsme schopni poskytnout komplexní a především konkurenceschopné služby – od vykládky kontejnerů po systémový příjem, vyclení, dekompletaci, sorting, labeling a následnou expedici prostřednictvím balíkových operátorů.“ V hale se pracuje ve dvousměnném režimu od pondělí do pátku, tedy od 6 do 22 hodin. V případě potřeby je ČD Cargo schopno nabídnout i víkendový provoz. Vše skutečně záleží na potřebách našich obchodních partnerů a rádi vyjdeme vstříc všem, kteří mají zájem o naše služby.
Rozmanité portfolio
„Naším největším zákazníkem je společnost Mondi, pro kterou skladujeme hotové výrobky, role s papírem. Máme zkušenosti i se skladováním buničiny a s manipulací a skladováním svitků ať plechů, nebo drátů,“ upřesňuje Švanda. A my můžeme doplnit, že ČD Cargo v hale poskytuje také rozmanité služby pro různé zákazníky v odvětví automotive, skladovali a překládali jsme už i pneumatiky. Máme mnoho zkušeností s logistikou skeletů železničních vozidel Bombardier. Překládali jsme rovněž Big Bagy s různými zemědělskými komoditami. Skladujeme a překládáme také stavební překližku. „Jsem hrdý na to, že k našim zákazníkům kromě MONDI patří také společnosti PST CLC Mitsui-Soko, Ewals, RCL a další,“ konstatuje Ondřej Švanda. „Neméně důležitá je i spolupráce s firmami ze skupiny ČD Cargo, s ČD Cargo Logistics nebo ČD-DUSS Terminál. Právě ve spolupráci s první jmenovanou jsme v loňském roce poskytli plochu i služby pro potřeby humanitárních projektů organizace Člověk v tísni.“
Cílem rozvoj logistických služeb
„Máme mnoho plánů závislých na krocích, které nás v letošním roce čekají nebo které již realizujeme,“ konstatuje Švanda. „Důležitá jsou pro nás jednání o podobě další spolupráce s klíčovým zákazníkem, společností Mondi, nebo třeba jednání o podmínkách pokračování nájmu s majitelem skupinou P3 parks,“ doplňuje ředitel. Dodejme, že ke krátkodobým plánům patří stabilizace provozu haly, zvýšení obsazenosti a zlepšení ekonomických ukazatelů. Ve střednědobém horizontu bychom rádi položili první kameny dlouhodobější spolupráce s jednotlivými partnery. Čeká nás rovněž zásadní rozhodnutí ohledně manipulační techniky a investice do nového systému na optimální řízení skladových operací, který je pro efektivní fungování skladu klíčový.
Poskytovatelé logistických služeb se na trhu dělí především podle svého primárního zaměření. ČD Cargo by tak logicky patřilo jen na železnici. A právě z tohoto „škatulkování“ bychom rádi vystoupili s tím, že jediná kategorie, kam bychom do budoucna rádi patřili, je „komplexní poskytovatel logistických služeb se specializací na železniční přepravy“. „Potřeby obchodních partnerů totiž nekončí tam, kde končí koleje. Máme ve skupině několik dceřiných společností, jež poskytují rozličné služby. My, jako Hala Lovosice, chceme toto portfolio služeb nabízených skupinou ČD Cargo rozšířit o skladovou logistiku. Dalším faktorem, který nás skutečně odlišuje od konkurence, je to, že naprostou většinu služeb spojených s dopravou a skladováním jsme schopni poskytnout ve vlastní režii a bez nutnosti využívání dalších subdodavatelů, kde kvalita poskytovaných služeb nemusí být automatická a garantovaná,“ uzavírá ředitel haly Švanda.
Další články této rubriky
Na obnovu tratí a stanic příští rok půjde bezmála 63 miliard korun
15.12.2024 - Správa železnic bude mít příští rok na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun, tedy téměř o miliardu víc než letos. Rekordních 39,3 mld. půjde na investice, díky tomu odstartuje například modernizace důležitého… »
V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis
15.11.2024 - České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale i do údržbové a servisní základny. Investice jdou i do vybavení stávajících středisek údržby. V olomouckém depu pracují technici s novinkou, která zajišťuje… »
Na Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávek
10.11.2024 - České dráhy v říjnu uspořádaly další setkání s výrobci nových vlaků, zástupci opravárenských firem i dodavateli náhradních dílů. Už 4. ročník Dne dodavatelů se zaměřil především na kvalitu a termíny dodávaných vozidel… »