Železničář / Provoz / České dráhy zmodernizují motorové vozy 810 pro lokální tratě
České dráhy zmodernizují motorové vozy 810 pro lokální tratě
14.2.2019 – autor: VANDA RAJNOCHOVÁ
Národní dopravce připravuje modernizaci celkem devatenácti motorových vozů řady 809 a 810 pro lokálky a vedlejší regionální výkony v Moravskoslezském kraji. V současné době se pracuje na vyhotovení dokumentace k modernizaci. Samotná přestavba vozů by se měla uskutečnit v letech 2019 a 2020 v dceřiné společnosti Českých drah, firmě DPOV.

V rámci modernizace bude na tyto motorové vozy dosazen nový motor, splňující současné přísné ekologické parametry, s výkonem 242 kW. Z pohledu cestujícího dojde k podstatnému zlepšení komfortu. Vůz získá kompletní, dostatečně výkonnou klimatizaci, a to jak pro oddíl cestujících, tak i pro kabiny strojvedoucích. Nové budou čalouněné sedačky s větší roztečí, a tedy s větším prostorem pro nohy. Cestující budou mít k dispozici wi-fi připojení k internetu i elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky, jako jsou například mobilní telefony. Modernizací projde také WC, ale zachován bude z provozního hlediska vedlejších tratí výhodnější systém tzv. gravitačního WC (bez odpadových nádrží). Nové budou také dveře s řadou bezpečnostních prvků pro slabozraké a nevidomé, ovládané tlačítky a za jízdy blokované proti otevření.
„Rozsah modernizace byl stanoven podle požadavku objednavatele, Moravskoslezského kraje, na rozsah a kvalitu železniční osobní dopravy ve smluvním období po roce 2019. Plánované úpravy také zapadají do strategie rozvoje chytrého regionu,“ uvedl Miroslav Klich, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah v Moravskoslezském kraji. Podle něj má další uplatnění těchto motoráků v regionu své opodstatnění. „Pro provoz na vedlejších tratích jsou vozidla řady 809 a 810 ekonomicky výhodná i po provedení rozsáhlejší modernizace, po které nabídnou podstatně vyšší komfort a kvalitu cestování odpovídající současným požadavkům na vedlejších tratích,“ vysvětlil ředitel ROC.
Modernizované motorové vozy budou v provozu na méně frekventovaných regionálních linkách například na Opavsku, v okolí Suchdola nad Odrou nebo Studénky.
Další články této rubriky
Banány míří definitivně do výslužby
9.3.2025 - Legendární lokomotivy řady 150 a 151 známé pod přezdívkami Banán či Dvojka míří definitivně do výslužby. V pravidelném provozu skončí na začátku března. Pak je ČD odstaví do zálohy a následně nabídnou k prodeji případným… »
ČD investují do zázemí v Olomouci
19.2.2025 - Díky dodávkám desítek nových jednotek RegioPanter a dalším přírůstkům ve vozovém parku změnila osobní doprava na Olomoucku během několika málo let zcela svůj charakter. Přechod z klasických souprav vagonů s lokomotivami na… »
Nová hala v Chebu má hotovou nosnou konstrukci
11.2.2025 - Stavba nové opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Chebu pokračuje podle plánu a je zhruba ve třetině. Za necelých devět měsíců prací stavbaři kompletně zdemolovali stávající objekty, dokončili založení nové… »