Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / České dráhy revitalizují stovku starších vagonů řad A, B, AB a BDs

České dráhy revitalizují stovku starších vagonů řad A, B, AB a BDs

22.6.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Osobní vozy řad A, B, AB a BDs si v plzeňském depu Českých drah dopřávají omlazovací kúru. Technici chtějí do podzimu revitalizovat dohromady osmačtyřicet vozidel, o dalších dvaapadesát se podle „mustru“ z depa v Plzni postarají ve stejném časovém horizontu depa v Brně a Hradci Králové. Vozy se postupně objevují na rychlíkových linkách v celé republice.

České dráhy revitalizují stovku starších vagonů řad A, B, AB a BDs

Západočeši zakázku získali poté, co loni zvládli kvalitně opravit vagony stejných řad pro rychlíky mířící z Prahy do Českých Budějovic. Rukama správkařů loni prošlo osmdesát kusů kolejové techniky. Pozitivní ohlasy na odvedenou práci tehdy národní dopravce zaznamenal i z ministerstva dopravy, objednatele dálkové dopravy, a také od zástupců Středočeského kraje.

Kompletně vyčištěné

Z vozů postupně mizí koženková sedadla, celkovou obnovou prochází toalety včetně speciálního polepu. Dále je na seznamu prací seřízení oken a dveří, kompletní hloubková očista interiérů a revize zavírání dveří. Pokud chybí bezpečnostní oranžová LED světla u vstupních dveří, jsou doinstalována. Novotou často nezáří jen do semiše přečalouněné sedačky, ale i podlahy. „Kolegové odvedli poctivý kus práce. Nastavili vysokou laťku kvality, kterou musí nyní dodržet i další depa,“ zhodnotil výsledky plzeňských kolegů ředitel Odboru obchodu osobní dopravy ČD Jiří Ješeta. Plzeňští budou mít svůj příděl osmačtyřiceti vozů z celé republiky hotový na podzim, s pracemi začali na sklonku ledna. Zpět v provozu už je necelých třicet vozů.

Díky zkušenostem a odpovídajícímu zázemí je Plzeň připravena pomoci. „Například čalouníme více sedaček. Máme na to personální kapacity i pořádnou dílnu,“ sdělili technici na nedávném kontrolním dnu. Náklady na opravu stovky vozů se budou pohybovat okolo 35 milionů korun.


Průměrné hodnocení (18 hlasů): 4.56

Další články této rubriky

Banány míří definitivně do výslužbyBanány míří definitivně do výslužby

9.3.2025 - Legendární lokomotivy řady 150 a 151 známé pod přezdívkami Banán či Dvojka míří definitivně do výslužby. V pravidelném provozu skončí na začátku března. Pak je ČD odstaví do zálohy a následně nabídnou k prodeji případným… »

ČD investují do zázemí v OlomouciČD investují do zázemí v Olomouci

19.2.2025 - Díky dodávkám desítek nových jednotek RegioPanter a dalším přírůstkům ve vozovém parku změnila osobní doprava na Olomoucku během několika málo let zcela svůj charakter. Přechod z klasických souprav vagonů s lokomotivami na… »

Nová hala v Chebu má hotovou nosnou konstrukciNová hala v Chebu má hotovou nosnou konstrukci

11.2.2025 - Stavba nové opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Chebu pokračuje podle plánu a je zhruba ve třetině. Za necelých devět měsíců prací stavbaři kompletně zdemolovali stávající objekty, dokončili založení nové… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika