Železničář / Provoz / České dráhy revitalizují stovku starších vagonů řad A, B, AB a BDs
České dráhy revitalizují stovku starších vagonů řad A, B, AB a BDs
22.6.2018 – autor: JOSEF HOLEK
Osobní vozy řad A, B, AB a BDs si v plzeňském depu Českých drah dopřávají omlazovací kúru. Technici chtějí do podzimu revitalizovat dohromady osmačtyřicet vozidel, o dalších dvaapadesát se podle „mustru“ z depa v Plzni postarají ve stejném časovém horizontu depa v Brně a Hradci Králové. Vozy se postupně objevují na rychlíkových linkách v celé republice.
Západočeši zakázku získali poté, co loni zvládli kvalitně opravit vagony stejných řad pro rychlíky mířící z Prahy do Českých Budějovic. Rukama správkařů loni prošlo osmdesát kusů kolejové techniky. Pozitivní ohlasy na odvedenou práci tehdy národní dopravce zaznamenal i z ministerstva dopravy, objednatele dálkové dopravy, a také od zástupců Středočeského kraje.
Kompletně vyčištěné
Z vozů postupně mizí koženková sedadla, celkovou obnovou prochází toalety včetně speciálního polepu. Dále je na seznamu prací seřízení oken a dveří, kompletní hloubková očista interiérů a revize zavírání dveří. Pokud chybí bezpečnostní oranžová LED světla u vstupních dveří, jsou doinstalována. Novotou často nezáří jen do semiše přečalouněné sedačky, ale i podlahy. „Kolegové odvedli poctivý kus práce. Nastavili vysokou laťku kvality, kterou musí nyní dodržet i další depa,“ zhodnotil výsledky plzeňských kolegů ředitel Odboru obchodu osobní dopravy ČD Jiří Ješeta. Plzeňští budou mít svůj příděl osmačtyřiceti vozů z celé republiky hotový na podzim, s pracemi začali na sklonku ledna. Zpět v provozu už je necelých třicet vozů.
Díky zkušenostem a odpovídajícímu zázemí je Plzeň připravena pomoci. „Například čalouníme více sedaček. Máme na to personální kapacity i pořádnou dílnu,“ sdělili technici na nedávném kontrolním dnu. Náklady na opravu stovky vozů se budou pohybovat okolo 35 milionů korun.
Další články této rubriky
Po Branickém mostě opět jezdí vlaky
18.8.2024 - Branický most se po šedesáti letech dočkal jižní koleje. Koncepčně dvoukolejná stavba byla po desetiletí provozována pouze jako jednokolejná, a to včetně navazujícího úseku do Krče a dále. Přestože se o plánovaném… »
Smíchov a Masaryčka se proměnily ve staveniště
8.8.2024 - Přestože se práce na rekonstrukci Masarykova nádraží zpočátku soustředily převážně na prostor kolem sedmé koleje, se začátkem léta začaly ovlivňovat provoz mnohem více. Linky S2 a S22 provozované v Praze se musely přestěhovat… »
Vliv proměny vozidlového parku na jeho údržbu
24.7.2024 - Cestující pří jízdě vlakem zpravidla upřednostňují moderní vozidla. Proto je pozitivní, že se Českým drahám daří starší vagony, jednotky a soupravy postupně nahrazovat novými. To však klade další a nemalé nároky na techniky,… »