Železničář / Provoz / České dráhy převzaly poslední EffiShunter řady 794
České dráhy převzaly poslední EffiShunter řady 794
22.3.2019 – autor: MARTIN HARÁK
Společnost CZ LOKO předala dvanáctou a zároveň poslední objednanou motorovou lokomotivu řady 794, určenou pro posunovací službu u Českých drah. Vozidla, která nesou obchodní název EffiShunter 300, dodával tuzemský výrobce motorových lokomotiv z České Třebové průběžně od roku 2017.

Nové stroje s číselným označením 794.002 až 794.013 využívá národní dopravce k řazení vlakových souprav a posun vozidel při údržbě. Tyto malé a šikovné stroje jsou v provozu v železničních uzlech v Brně, Hradci Králové, Olomouci, Plzni, Praze a Ústí nad Labem. Typ EffiShunter 300 byl vyvinut českotřebovskou společností CZ LOKO jako nejmenší zástupce produktového portfolia. Dvounápravové lokomotivy, vyráběné ve výrobním závodě CZ LOKO v Jihlavě, jsou vybavené vznětovými motory typu CAT C13 o výkonu 328 kW a mohou dosáhnout maximální rychlosti 60 km/h. Díky svým rozměrům může být EffiShunter 300 využíván také v metrech a dalších speciálních drahách.
Další články této rubriky
Olomoucké depo projde kompletní modernizací
14.4.2025 - Ve Středisku údržby Českých drah v Olomouci začala rekonstrukce opravárenské haly. Investice za 400 milionů korun je první fází celkové modernizace střediska, která podstatně zvýší kvalitu údržby a úroveň pracovních podmínek… »
České dráhy vybudují ve svých depech fotovoltaické elektrárny
9.4.2025 - České dráhy připravují výstavbu několika střešních a pozemních fotovoltaických elektráren ve vybraných depech. Solární panely plánuje dopravce umístit na své objekty v Havlíčkově Brodě, České Třebové, Děčíně a pražské… »
S posunem v depech pomáhají želvy
24.3.2025 - V dílnách a depech na Moravě pomáhá zaměstnancům od konce loňského roku trojice nových akumulátorových vozíků, jimž se přezdívá želva nebo tank. Využívají se především při posunu vagonů a ucelených jednotek. Díky nim se… »