Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / České dráhy převzaly poslední EffiShunter řady 794

České dráhy převzaly poslední EffiShunter řady 794

22.3.2019 – autor: MARTIN HARÁK

Společnost CZ LOKO předala dvanáctou a zároveň poslední objednanou motorovou lokomotivu řady 794, určenou pro posunovací službu u Českých drah. Vozidla, která nesou obchodní název EffiShunter 300, dodával tuzemský výrobce motorových lokomotiv z České Třebové průběžně od roku 2017.

České dráhy převzaly poslední EffiShunter řady 794

Nové stroje s číselným označením 794.002 až 794.013 využívá národní dopravce k řazení vlakových souprav a posun vozidel při údržbě. Tyto malé a šikovné stroje jsou v provozu v železničních uzlech v Brně, Hradci Králové, Olomouci, Plzni, Praze a Ústí nad Labem. Typ EffiShunter 300 byl vyvinut českotřebovskou společností CZ LOKO jako nejmenší zástupce produktového portfolia. Dvounápravové lokomotivy, vyráběné ve výrobním závodě CZ LOKO v Jihlavě, jsou vybavené vznětovými motory typu CAT C13 o výkonu 328 kW a mohou dosáhnout maximální rychlosti 60 km/h. Díky svým rozměrům může být EffiShunter 300 využíván také v metrech a dalších speciálních drahách.


Průměrné hodnocení (11 hlasů): 4.55

Další články této rubriky

Tornádo se rozloučilo s Olomoucí a projelo ČeskemTornádo se rozloučilo s Olomoucí a projelo Českem

25.5.2024 - Řada 460 se loučí s pravidelným provozem. Někdejší ikona příměstských vlaků na severu Čech, Olomoucku nebo Ostravsku předává štafetu novějším strojům v podobě jednotek RegioPanter. Na konci dubna se za mimořádného zájmu… »

Lovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronuLovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronu

12.4.2024 - V rámci našeho infrastrukturního okénka se tentokrát podíváme na čtyři významné stavby, které v posledních měsících doznaly výraznějších změn. Konkrétně na lovosické nádraží, kde jsou již v provozu všechna nová… »

České dráhy posílily údržbu vozů České dráhy posílily údržbu vozů

17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika