Železničář / Provoz / České dráhy převzaly poslední EffiShunter řady 794
České dráhy převzaly poslední EffiShunter řady 794
22.3.2019 – autor: MARTIN HARÁK
Společnost CZ LOKO předala dvanáctou a zároveň poslední objednanou motorovou lokomotivu řady 794, určenou pro posunovací službu u Českých drah. Vozidla, která nesou obchodní název EffiShunter 300, dodával tuzemský výrobce motorových lokomotiv z České Třebové průběžně od roku 2017.
Nové stroje s číselným označením 794.002 až 794.013 využívá národní dopravce k řazení vlakových souprav a posun vozidel při údržbě. Tyto malé a šikovné stroje jsou v provozu v železničních uzlech v Brně, Hradci Králové, Olomouci, Plzni, Praze a Ústí nad Labem. Typ EffiShunter 300 byl vyvinut českotřebovskou společností CZ LOKO jako nejmenší zástupce produktového portfolia. Dvounápravové lokomotivy, vyráběné ve výrobním závodě CZ LOKO v Jihlavě, jsou vybavené vznětovými motory typu CAT C13 o výkonu 328 kW a mohou dosáhnout maximální rychlosti 60 km/h. Díky svým rozměrům může být EffiShunter 300 využíván také v metrech a dalších speciálních drahách.
Další články této rubriky
Raillex: Specialista na přepravy automotive
25.12.2024 - Přepravy automotive představují v produktovém portfoliu ČD Cargo významnou roli. Jsme partnery významných evropských automobilek, intenzivně spolupracujeme s operátory – vlastníky železničních vozů na přepravy automobilů.… »
Na obnovu tratí a stanic příští rok půjde bezmála 63 miliard korun
15.12.2024 - Správa železnic bude mít příští rok na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun, tedy téměř o miliardu víc než letos. Rekordních 39,3 mld. půjde na investice, díky tomu odstartuje například modernizace důležitého… »
V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis
15.11.2024 - České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale i do údržbové a servisní základny. Investice jdou i do vybavení stávajících středisek údržby. V olomouckém depu pracují technici s novinkou, která zajišťuje… »