Železničář / Provoz / ČD zprovoznily v Klatovech novou sanitární kolej
ČD zprovoznily v Klatovech novou sanitární kolej
20.8.2021 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ
České dráhy uvedly do zkušebního provozu novou stometrovou sanitární kolej v Klatovech. Moderní servisní pracoviště pro celoroční úklid souprav splňuje veškeré současné platné normy na ekologii a hygienu.
Sanitární kolej se nachází v prostoru železniční stanice Klatovy a díky tomu je snadno a rychle dostupná pro všechny vlaky. „Se zprovozněním nových vlakových souprav rostou požadavky na zajištění moderního zázemí pro úklid, především na jejich celoroční plnění vodou a odsávání retenčních nádrží. Bez funkčního vodního hospodářství nelze moderní soupravy provozovat. Splnění těcht požadavků naplňuje nová sanitární kolej, kterou jsme v areálu střediska údržbyKlatovy vybudovali,“ říká ředitel Oblastního centra údržby Vladimír Janoušek.
Funkční i v mrazech
Sanitární kolej je vybavena železobetonovou vanou, která umožňuje bezpečné odtékání splašků a úklidových prostředků do kanalizace a do čistírny odpadních vod. Podobně funguje i pětice stojanů k odsávání odpadní vody z nádrží v železničních vozech. Technologie v nich umístěná je řešena i pro zimní provoz a vybavena pro plnění souprav čerstvou vodou i při teplotách pod bodem mrazu. Celé zařízení je doplněno také zázemím pro pracovníky úklidu.
„Klatovy jsou pro nás důležitou obratovou stanicí, kde se uskutečňuje úklid velkého počtu moderních souprav. Svou jízdu zde končí většina spojů rychlíkové linky R16 Berounka z Prahy, která je obsluhována moderními klimatizovanými soupravami s uzavřeným systémem toalet. Zajíždět sem mohou také nejnovější bezbariérové jednotky RegioPanter, které obslouží linku P2 z Klatov přes Plzeň až do středočeského Berouna,“ vysvětluje Vladimír Janoušek.
Novou technologii pro úklid souprav mohou využívat rovněž moderní motorové jednotky s uzavřeným systémem toalet s odpadními nádržemi. Dodavatelem stavby sanitární koleje v Klatovech byla společnost EDIKT. Celá investice včetně projektové dokumentace, úpravy kolejí, dosazení technologie plnění a odsávání vody, vybudování kanalizace, rozvodů vody, elektrických rozvodů a příjezdové komunikace si vyžádala náklady ve výši 21 milionů korun.
Další články této rubriky
Lovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronu
12.4.2024 - V rámci našeho infrastrukturního okénka se tentokrát podíváme na čtyři významné stavby, které v posledních měsících doznaly výraznějších změn. Konkrétně na lovosické nádraží, kde jsou již v provozu všechna nová… »
České dráhy posílily údržbu vozů
17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »
V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor
11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny… »