Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / ČD představí první modernizované Pendolino

ČD představí první modernizované Pendolino

20.9.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Pražské depo zanedlouho opustí první revitalizované Pendolino. Vnitřek jednotky se změní prakticky od základu, naopak barevné schéma exteriéru zůstane zachováno. Práce na vlajkové lodi Českých drah provádí dceřiná společnost DPOV. První redesignovaná jednotka 680.005 by se měla na kolejích objevit už za pár dnů.

ČD představí první modernizované Pendolino

DPOV dokončuje práce na první revitalizované jednotce Pendolino. Halu v pražském depu kolejových vozidel (DKV) by měla souprava 680.005 opustit zhruba v polovině září. Další vlaky budou následovat. V Pendolinu, které v pravidelném provozu jezdí už 12 let, bude modernizované téměř vše. Technici provedli i vyvazovací opravu. „Dva vozy z první jednotky jsou již kompletní, na dalších pěti dodavatel pracuje,“ informoval na konci srpna Michal Šimandl z odboru kolejových vozidel ČD. „Poté začneme Pendolino oživovat, zvážíme jej a vypravíme se na první zkušební jízdu,“ dodal.

Na revitalizaci pracuje dceřiná společnost ČD, firma DPOV. A zatímco na exteriéru budou změny spíše minimální, interiér získá modernější vizáž. Národní dopravce si objednal například nová stropní světla a panely z eloxovaného hliníku, prodloužené police na zavazadla, nové sedačky (v první třídě čalouněné kůží) nebo podokenní panely. Technici vyčistí a přebrousí původní kryty topení a provedou přípravu pro elektronický místenkový systém. Do všech vozů navíc ČD dodají oboustranné LCD monitory. Dvě jednostranné obrazovky umístí za bar na stěnu a nahradí tím stávající reklamní poutače. Jedna poslouží pro zobrazení informací pro cestující, druhou využije cateringová firma. Novou podobu dostanou i toalety či bistro vůz, vyměněna bude podlahová krytina a nově budou řešeny elektrické zásuvky s USB konektory. Lampičky, stejně jako ostatní světelné zdroje, vytvoří LED moduly. Před zahájením redesignu technici provedli i vyvazovací opravu podvozků.

Vždy odstavena jen jedna

V provozní jednotce Praha Jih pražského depa se vždy pracuje jen na jedné jednotce. „Na další se začne pracovat do dvou týdnů ode dne, kdy se protokolárně předá předchozí,“ upřesnil před časem Miroslav Kupec, člen představenstva ČD zodpovědný za techniku, servis a majetek. Po pětce budou následovat soupravy 001, 002, 007, 004, 003 a 006. „Změny v pořadí však mohou nastat. Jsme například limitováni dodáním třetí soupravy z Itálie,“ vysvětlil Šimandl a narazil na fakt, že čelní trakční vůz řady 682 spolu s vozem 082 jsou na opravě ve strojírnách Alstomu v Saviglianu. Tam putovaly po tragické srážce s kamionem na přejezdu ve Studénce.

Pendolina vyrazila v barvách ČD na českou železniční síť v prosinci 2005. Od té doby najelo každé přes tři a půl milionu kilometrů, celkově přepravila na deset milionů cestujících. Nyní šestice jednotek brázdí trasy mezi Košicemi, Ostravskem a Prahou, resp. Prahou, Františkovými Lázněmi a Chebem. „Pro období od léta 2017 do podzimu 2018 budou přijata opatření k náhradě jednoho oběhu vlakem kategorie InterCity. To nám umožní ve velmi krátkém čase provést úpravu na všech soupravách,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za úsek osobní dopravy. Rezervační systémy pro cestující jsou již upraveny na přechodný stav.

Pendolino v Itálii

Čelní trakční vůz řady 682 spolu s vozem 082 jednotky 680.003 poničené při nehodě na železničním přejezdu ve Studénce přijedou zpět do České republiky v únoru 2018. Na vloženém voze bylo nutné opravit poničený rám dveří, který technici získali vyřezáním z prvního trakčního vozu. Dále zavařili díry na skříni a nainstalovali nové nástupní dveře a koberce na představky. Naopak skříň trakčního vozu řady 682 bude kompletně nová včetně laminátového čela, částí interiéru, stanoviště strojvedoucího nebo spřáhla. Nyní je hotová pouze skříň z hliníkových profilů.  Na přezkoušení a opravu zamířily i některé technologické celky včetně měničů, rozvaděčů, systému naklápění, klimatizace, brzdového boxu nebo přepojovače. Tento model jednotky se už několik let nevyrábí, Alstom tedy musel zajistit dodávky nevyráběných dílů nebo adekvátní náhrady těch poškozených. Oprava by měla vyjít na zhruba 210 milionů korun.


Průměrné hodnocení (13 hlasů): 4.54

Další články této rubriky

Práce na kladenském S-bahnu se blíží k závěruPráce na kladenském S-bahnu se blíží k závěru

18.7.2024 - Trať mezi kladenským centrálním nádražím a stanicí Kladno-Ostrovec přes zastávku Kladno město sice měří pouze lehce přes pět kilometrů, práce na její modernizaci však svým rozsahem patří mezi nejvýznamnější tuzemské… »

V Pardubicích slouží nová zastávka i lávkaV Pardubicích slouží nová zastávka i lávka

10.7.2024 - Po bezmála čtyřech letech skončila modernizace železničního uzlu v Pardubicích. Cestující díky tomu mohou využívat nové moderní nástupiště, pohodlně dostupné výtahy a eskalátory. Část vlaků také začala zajíždět na novou… »

Nová stanice v Bubnech už pomalu získává podobuNová stanice v Bubnech už pomalu získává podobu

16.6.2024 - Už více než rok trvá kompletní rekonstrukce úseku železniční trati mezi pražskými Bubny a Výstavištěm. Letos výrazně pokročila především výstavba čtyřkolejné stanice v Bubnech, včetně navazujících estakád. Ty nahradí jak… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika