Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / ČD otevřely novou opravárenskou halu

ČD otevřely novou opravárenskou halu

30.3.2022 – autor: JOSEF HOLEK, LUKÁŠ KUBÁT Foto: JOSEF HOLEK

České dráhy otevřely moderní opravárenskou halu v Plzni. Reagují tím na rostoucí počet nových vlaků v západních Čechách a potřebu zajistit pro ně kvalitní zázemí. Opravárenská hala nabízí 400 metrů kolejí, dílny, soustružnu, portálový jeřáb s nosností 5 tun a další technické komponenty. Výstavba hal tím nekončí. V rámci projektu bylo investováno přibližně 200 milionů korun.

ČD otevřely novou opravárenskou halu

Oblastní centrum údržby (OCÚ) Českých drah v Plzni se může pochlubit novou správkárenskou halou. Na konci února ji slavnostně otevřeli zástupci ČD a Krajského úřadu Plzeňského kraje. Hlavním důvodem vybudování nového objektu je zajištění efektivní údržby moderních bezbariérových jednotek řad 650 a 844. 
„Nové moderní zázemí umožní například jednodušší manipulaci s vozidly bez nutnosti rozpojení ucelených souprav. To výrazně sníží časovou náročnost oprav a umožní vozy vracet rychleji zpět do provozu. Hala je vybavena jeřábem s nosností pět tun a brzy přibudou i moderní montážní lávky na elektrický pohon, které umožní vertikální i horizontální pohyb pro bezpečný přístup k zařízení umístěnému na střechách vozidel. Součástí haly jsou i dílny pro opravy a údržbu drobných součástí železničních kolejových vozidel a soustružna,“ vyjmenoval místopředseda představenstva ČD Michal Kraus. Hala opravárenského centra dále nabízí čtyři koleje o délce 100 metrů a dílny pro opravy komponentů. Kromě RegioPanterů a Regio­Sharků v ní bude možné udržovat vozidla všech řad provozovaných ČD, respektive ČD Cargo a Správou železnic. Součástí stavby je i venkovní prohlížecí kanál pro čištění trakčních motorů a přístupová komunikace pro složky IZS a manipulační techniku. Nová hala ale není v Plzni poslední investicí. ČD tu připravují i stavbu nové celoročně využitelné myčky.
Podle člena představenstva a náměstka generálního ředitele ČD Jiřího Ješety se západočeská metropole stala významným centrem, kde národní dopravce provozuje moderní ucelené jednotky o více vozech. „Dodávky nových vozidel musí jít ruku v ruce se zajištěním infrastruktury. V Plzeňském kraji už jezdí 24 jednotek RegioPanter a 17 souprav RegioShark, a právě pro tato vozidla potřebujeme moderní zázemí pro jejich kvalitní a efektivní servis,“ zdůraznil Ješeta. 

Kraji se zamlouvá
Stávající pracoviště již kapacitně a technologicky nevyhovovalo počtu a typu vozů, které má západočeské OCÚ na starosti. Na základě nově uzavřených smluv v rámci regionální dopravy se totiž zvyšuje počet servisovaných vozidel. „Uvedení nových jednotek RegioPanter pro náš kraj v průběhu loňského roku bylo velkou událostí, jsem proto velmi rád, že teď v Plzni vzniklo i nové zázemí pro údržbu těchto vlaků. Nová hala je nabitá moderní technikou a myslím si, že o vlaky tu bude skvěle postaráno,“ uvedl Pavel Čížek, náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro oblast dopravy.
ČD budou v modernizaci vlastní infrastruktury pokračovat i na dalších místech v ČR. Jedná se především o výstavbu hal údržby, myčky nebo sanitární koleje. Další podobné stavby chystají v Chebu, Českých Budějovicích, Havlíčkově Brodě nebo v Olomouci.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 1

Další články této rubriky

Plecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučíPlecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučí

1.4.2022 - Modernizace vozidlového parku, nová pravidla údržby ECM od letošního léta a zavedení ETCS od 1. ledna 2025 na hlavních koridorech vedou k postupnému vyřazování neperspektivních vozových řad. České dráhy v této dekádě… »

Kocoury čeká omlazovací kúra Kocoury čeká omlazovací kúra

31.3.2022 - České dráhy nechají kompletně zrekonstruovat ve firmě CZ LOKO všech čtrnáct motorových lokomotiv řady 742. Zakázku za bezmála sedm set milionů Kč by měla společnosti dokončit do dvou let. Po modernizaci budou lokomotivy… »

Simulátory jsou stoprocentně vytíženéSimulátory jsou stoprocentně vytížené

29.3.2022 - Simulátory pro strojvedoucí, které si České dráhy pořídily před třemi roky, se osvědčují. Za rok dokážou otestovat tisíce zaměstnanců a jejich vytíženost je prý stoprocentní. Zařízení za více než třicet milionů korun… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika