Železničář / Provoz / ČD chtějí pořídit další Taurusy
ČD chtějí pořídit další Taurusy
22.6.2021 – autor: JOSEF HOLEK
České dráhy jednají o koupi čtyř vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Taurus. Mají evropský zabezpečovač ETCS, jsou schválené pro provoz na území České republiky i v okolních státech a dovedou jezdit rychlostí až 230 km/h. ČD je chtějí nasadit na linku Ex4 z Ostravska přes Břeclav do Vídně a Grazu.

Flotilu vozidel Českých drah by mohly v následujících měsících doplnit čtyři vícesystémové lokomotivy řady 1216 Taurus. Záměr už schválilo nejen představenstvo, ale i dozorčí rada společnosti. Stroje nejsou u dopravce novinkou, v srpnu 2019 si pořídil dva kusy (1216.902 a 1216.903) a další má pronajaté od Rakouských spolkových drah (ÖBB) pro vozbu netrakčních jednotek railjet. Čtveřice nových strojů by měla jezdit na rameni z Bohumína až do Grazu, operativně by mohla být nasazena i na expresech z Prahy do Německa.
„Zapadá to do naší strategie obnovy vozidlového parku, kdy nakupujeme nejmodernější osobní vozy pro dálkovou dopravu na rychlost 230 km/h a potřebujeme také odpovídající hnací vozidla. Posilujeme tím svou pozici v mezinárodní dálkové dopravě. Zásadní investice do rozvoje infrastruktury a s tím související zvýšení rychlosti a zavedení jednotného evropského zabezpečovače plánuje i Česko. Proto bychom rádi využili možnost výhodně
pořídit tato vozidla pro rychlost 230 km/h, která již jsou vybavená palubní částí
ETCS,“ vysvětlil předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik.
Rovnou do provozu
„S jejich případným nasazením počítáme na dálkové lince Ex4 z Bohumína přes Ostravu a Břeclav až do Vídně, respektive Grazu. Lokomotivy by tak doplnily na této trase dva stroje stejného typu. Jednoznačnou výhodou je, že už mají přechodnost do zahraničí, a u mezistátních spojů proto nebude nutné měnit na hranicích lokomotivu v čele vlaku. Tím se eliminuje riziko možného prodloužení jízdních dob. Předpokládáme, že v průběhu následujících měsíců bychom mohli podepsat kupní smlouvu a vozidla dodat,“ doplnil Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.
Všechny čtyři vícesystémové elektrické lokomotivy řady 1216 Taurus by ČD převzaly schválené pro provoz v České republice, Rakousku, Německu a Maďarsku. Dvě lokomotivy je navíc možné provozovat i na území Slovenska. Vozidla jsou vybavená palubní částí ETCS a připravená na nasazení v osobní dopravě bez nutnosti dalších úprav.
Další články této rubriky
Olomoucké depo projde kompletní modernizací
14.4.2025 - Ve Středisku údržby Českých drah v Olomouci začala rekonstrukce opravárenské haly. Investice za 400 milionů korun je první fází celkové modernizace střediska, která podstatně zvýší kvalitu údržby a úroveň pracovních podmínek… »
České dráhy vybudují ve svých depech fotovoltaické elektrárny
9.4.2025 - České dráhy připravují výstavbu několika střešních a pozemních fotovoltaických elektráren ve vybraných depech. Solární panely plánuje dopravce umístit na své objekty v Havlíčkově Brodě, České Třebové, Děčíně a pražské… »
S posunem v depech pomáhají želvy
24.3.2025 - V dílnách a depech na Moravě pomáhá zaměstnancům od konce loňského roku trojice nových akumulátorových vozíků, jimž se přezdívá želva nebo tank. Využívají se především při posunu vagonů a ucelených jednotek. Díky nim se… »