Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / ČD chtějí pořídit další Taurusy

ČD chtějí pořídit další Taurusy

22.6.2021 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy jednají o koupi čtyř vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Taurus. Mají evropský zabezpečovač ETCS, jsou schválené pro provoz na území České republiky i v okolních státech a dovedou jezdit rychlostí až 230 km/h. ČD je chtějí nasadit na linku Ex4 z Ostravska přes Břeclav do Vídně a Grazu.

ČD chtějí pořídit další Taurusy

Flotilu vozidel Českých drah by mohly v následujících měsících doplnit čtyři vícesystémové lokomotivy řady 1216 Taurus. Záměr už schválilo nejen představenstvo, ale i dozorčí rada společnosti. Stroje nejsou u dopravce novinkou, v srpnu 2019 si pořídil dva kusy (1216.902 a 1216.903) a další má pronajaté od Rakouských spolkových drah (ÖBB) pro vozbu netrakčních jednotek railjet. Čtveřice nových strojů by měla jezdit na rameni z Bohumína až do Grazu, operativně by mohla být nasazena i na expresech z Prahy do Německa.
„Zapadá to do naší strategie obnovy vozidlového parku, kdy nakupujeme nejmodernější osobní vozy pro dálkovou dopravu na rychlost 230 km/h a potřebujeme také odpovídající hnací vozidla. Posilujeme tím svou pozici v mezinárodní dálkové dopravě. Zásadní investice do rozvoje infrastruktury a s tím související zvýšení rychlosti a zavedení jednotného evropského zabezpečovače plánuje i Česko. Proto bychom rádi využili možnost výhodně 
pořídit tato vozidla pro rychlost 230 km/h, která již jsou vybavená palubní částí 
ETCS,“ vysvětlil předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik.

Rovnou do provozu
„S jejich případným nasazením počítáme na dálkové lince Ex4 z Bohumína přes Ostravu a Břeclav až do Vídně, respektive Grazu. Lokomotivy by tak doplnily na této trase dva stroje stejného typu. Jednoznačnou výhodou je, že už mají přechodnost do zahraničí, a u mezistátních spojů proto nebude nutné měnit na hranicích lokomotivu v čele vlaku. Tím se eliminuje riziko možného prodloužení jízdních dob. Předpokládáme, že v průběhu následujících měsíců bychom mohli podepsat kupní smlouvu a vozidla dodat,“ doplnil Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.
Všechny čtyři vícesystémové elektrické lokomotivy řady 1216 Taurus by ČD převzaly schválené pro provoz v České republice, Rakousku, Německu a Maďarsku. Dvě lokomotivy je navíc možné provozovat i na území Slovenska. Vozidla jsou vybavená palubní částí ETCS a připravená na nasazení v osobní dopravě bez nutnosti dalších úprav.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 5

Další články této rubriky

Lovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronuLovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronu

12.4.2024 - V rámci našeho infrastrukturního okénka se tentokrát podíváme na čtyři významné stavby, které v posledních měsících doznaly výraznějších změn. Konkrétně na lovosické nádraží, kde jsou již v provozu všechna nová… »

České dráhy posílily údržbu vozů České dráhy posílily údržbu vozů

17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »

V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátorV železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor

11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika