Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Jak se rodí RegioPantery aneb šelmy v nedbalkách
20.12.2012 - Nová vozidla pro regionální dopravu si poměrně rychle budují renomé pohodlných vlaků. Aby si cestující mohli užít jejich nízkopodlažnost, komfort či připojení k internetu, musí technici odvést stovky hodin různorodé práce. Více než sto tisíc součástek a šedesát kilometrů kabeláže projde rukama zaměstnanců Škody Transportation při montáži jednoho RegioPantera. Vydali jsme se proto přímo do Plzně, abychom vám přinesli pohled z výroby.
Poslední vyrobená Regionova opustila brány závodu v Šumperku
20.12.2012 - Po sedmi letech skončila v Šumperku výroba motorových Regionov, které vznikaly z asi 30 let starých vozů řad 810 a 010. V pořadí 237. jednotku ve středu 12. prosince odevzdali zástupci společnosti Pars nova dopravci. Regionální vozidla nyní jezdí na tratích ve všech krajích republiky, přičemž zajišťují výkon necelé třetiny všech osobních vlaků Českých drah.
Přenosné osobní pokladny ušly za osm let pořádný kus cesty
6.12.2012 - První přenosná osobní pokladna – známá pod zkratkou POP – byla v podmínkách Českých drah testována v provozu již před třinácti lety. Nyní slouží vlakovým četám už pátá generace těchto miniaturních počítačů a tiskáren v jednom, přičemž od letošního března POPky jedou naplno v produktivním režimu on-line.
Deset českých Peršingů zamířilo do polského pronájmu
22.11.2012 - S pořízením nových vozidel musí České dráhy řešit otázku, jak využít donedávna nepostradatelná vozidla, která se ocitla na „vedlejší koleji“. Deset Peršingů řady 163 proto bylo pronajato polskému dopravci Przewozy Regionalne, který je bude provozovat po příští čtyři roky.
Mohou elektromobily pomoci železnici?
8.11.2012 - Takzvaná čistá mobilita patří k nejdiskutovanějším tématům dopravy budoucnosti. Přestože se týká zejména individuální a městské dopravy, neboť železnice je už nyní nejekologičtějším dopravním prostředkem, ve svém důsledku může mít velký dopad i na ni. Prolnutím železnice a elektromobilů či elektrokol by totiž měl vzniknout zcela nový dopravní systém, jehož vedlejším produktem může být i zvýšení zájmu o cestování vlakem.