Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Třetí koridor ve Slezsku je bohatší o tunel a zastávku
19.7.2013 - V posledních týdnech pokročila modernizace tratě na třetím koridoru na slezském území, tedy mezi Ostravou a státní hranicí se Slovenskem. Dálkové i regionální vlaky Českých drah již několik týdnů projíždějí novým tunelem u Mostů u Jablunkova a cestující v Třinci mohou využít nově vybudovanou zastávku v těsné blízkosti centra města.
Rozpálená Ostrava hostila čtrnáctý Czech Raildays
27.6.2013 - Měsíc červen je pro železniční odborníky i výrobce drážní techniky a příznivce kolejové dopravy tradičně ve znamení pravidelného dostaveníčka v moravskoslezské metropoli Ostravě. Právě tam své brány otevřel již počtrnácté mezinárodní veletrh Czech Raildays. Součástí letošního ročníku, na kterém se prezentovalo téměř 170 firem, byl i seminář na téma Trendy v oblasti infrastruktury a kolejových vozidel.
Vozy řady Bdmpee vyrazily do ostrého provozu
10.6.2013 - Začátkem letošního května vyjel do zkušebního provozu s cestujícími první modernizovaný vůz řady Bdmpee ze čtyřicetikusové série určené pro České dráhy. Po prvních nesmělých krůčcích, menších technických závadách, a tím pádem sporadickém řazení do souprav mezistátních expresů spojujících Prahu a Ostravu se Žilinou, již slouží v běžném provozu. Od úterý 14. května k tomuto vozu přibyl ještě druhý, který je zařazován na stejnou mezinárodní relaci.
S každým odběrem energie platíme solární daň
23.5.2013 - Kdo je u nás největším plátcem příspěvku na obnovitelné zdroje elektřiny? Pokud hádáte, že České dráhy, máte pravdu. Národní železniční dopravce letos na tento účel odvede 682 milionů korun! Toto nechtěné prvenství vyplývá z faktu, že ČD, včetně dceřiné společnosti ČD Cargo, patří vzhledem k povaze své činnosti k největším odběratelům elektřiny. Nejedná se tedy o trest za neekologické chování, ale o důsledek dnes platné legislativy.
Domácí a silný motorák: po 20 letech omlazujeme Kvatra
6.5.2013 - Na začátku 90. let jsme jako malí kluci sledovali rušný provoz na tratích. Soutěžil jsem s bratranci, kdo pozná jako první vozidlo přijíždějící ze vzdáleného oblouku. A právě tehdy se mezi spoustou známých strojů najednou začaly objevovat novotou zářící motorové vozy označené řadou 842. Když se kolem nás u Kunčic pod Ondřejníkem Kvatro poprvé prohnalo, v kombinaci se starými vagony Bix a ještě starším Kredencem řady 831 na postrku, zůstali jsme ještě dlouho stát s otevřenou pusou.