Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Konec roku ve Velimi: zkoušky ovlivnila také ledovka
28.1.2015 - Navzdory toho času blížícím se vánočním svátkům ruch ve Zkušebním centru Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) neutichl ani v závěru uplynulého roku. Na poslední zkoušku v prosinci do Velimi dorazila například elektrická jednotka Škoda RegioPanter 640.006. Testy dopadly úspěšně a po předání zástupcům Českých drah se cestující tímto vozidlem mohli svézt ještě před Vánoci.
Česká Pendolina najela již dvacet milionů kilometrů
16.1.2015 - Za více než jedenáct let najezdila denně tisíce kilometrů na vnitrostátních a mezinárodních spojích. A tak není divu, že v polovině listopadu 2014 první Pendolina Českých drah dosáhla v celkovém součtu již dvaceti milionů ujetých kilometrů. Této hodnoty bylo dosaženo přesně ve čtvrtek 13. listopadu.
Dvouzdrojová vozidla s baterií postupně překonávají nedůvěru dopravců
15.1.2015 - Kolejová vozidla mají ve srovnání s automobily pro využití zásobníků energie výhodné technické a ekonomické předpoklady, především nižší valivý a aerodynamický odpor. Již vybudovaná elektrizace části železniční sítě je využitelná jako infrastruktura pro nabíjení vozidel. Proč je tato bezpochyby progresivní technika tak trochu stranou zájmu a proč k ní mají dopravci nedůvěru?
Dráhy bude křižovat další měřicí vůz pro ERTMS
12.12.2014 - Zkušební jízdou v úseku Kolín – Pardubice a zpět byl takříkajíc završen zrod dalšího zkušebního vozidla pro ERTMS pro Technickou ústřednu dopravní cesty SŽDC. Speciální hnací vozidlo vzniklo v DPOV, Provozním středisku oprav Nymburk, přestavbou z původního motorového vozu 851.014-1 vyrobeného v roce 1969. Nese označení 99 54 9165 002-5 nebo také zkráceně 165.002-5.
Plzeňské nádraží a tratě pod náporem náročných stavebních úprav
27.11.2014 - Ti, kteří nějaký čas Plzeň nenavštívili, jistě kvitovali, že již je otevřen podchod spojující nástupiště, vestibul a ulice Železniční a Šumavská, nebo že už je dokončena modernizace tratě z Plzně do Chebu včetně mostů přes Radbuzu. Další akce provázené výlukami ale následují a příští rok se očekává jejich nárůst. Stavby budou pokračovat i v následujících letech.