Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Železniční uzel v Břeclavi září novotou, vlaky zrychlily
12.8.2015 - Na jednom z nejdůležitějších tuzemských železničních uzlů skončila druhá etapa celkové rekonstrukce. Díky ní zmizelo pověstné úzké hrdlo, které bylo příčinou pomalých jízd osobních i nákladních vlaků. Navíc se traťový úsek mezi Břeclaví a Modřicemi, resp. Lanžhotem, řídí dálkově od 30. března z centrálního dispečerského pracoviště v Přerově a ze všech nácestných stanic, s výjimkou Vranovic, zmizeli výpravčí.
Systém ETCS Level 2: nový šperk Zkušebního centra VUZ
29.7.2015 - Další etapa modernizace Zkušebního centra Výzkumného Ústavu Železničního ve Velimi byla dokončena. Na konci června byla do provozu slavnostně předána technologie ETCS L2, která rozšířila první úroveň instalovanou již v letech 2003–2004. VUZ nyní svým zákazníkům nabízí možnost provádět zkoušky mobilních částí v úrovních L0, L1 a L2 včetně přechodů mezi nimi, čímž rozšířil spektrum nabízeného know-how o nejméně viditelnou, ovšem velmi významnou součást poptávaných testů.
Hliníková čísla mizí z lokomotiv, nastává soumrak cedulí
10.7.2015 - Plechové smaltované, později odlévané tabulky s číslem patřily po desítky let neodmyslitelně na čela a boky vozidel. V poslední době je ale nahrazuje označení samolepicími číslicemi aplikovanými přímo na skříň stroje. Důvod? Sběratelská horečka a náklady na nahrazení stále častěji mizících tabulek nově odlitými. Cena za materiál a práci na jednu tabulku se pohybuje v řádech tisíců korun. Nastává soumrak klasických lokomotivních „cedulí“?
Motorová Marfuša před deseti lety Česko nedobyla
8.7.2015 - Hned zkraje roku 2005 se na kolejích ve zkušebním provozu objevila ruská motorová jednotka typu RA 731, v Česku vedená jako 835. Pronajaté vozidlo prošlo testy na tehdejším Železničním zkušebním okruhu a na tratích v okolí Prahy a zejména Brna, kde také zakotvila. První vlak řízený strojvedoucím Miroslavem Trávníčkem odjel druhé únorové pondělí (14. 2. 2005) po poledni z Brna hl. n. do Bohutic a mohl začít zkušební provoz s cestujícími.
Pantery na jihu Moravy si získaly srdce cestujících i posádky
17.6.2015 - RegioPantery se staly nejmodernějšími regionálními vozidly v Jihomoravském kraji. Cestující oceňují především jejich vysoký komfort a posádky i strojvedoucí zase příjemné pracovní prostředí. Po dodávce poslední sedmé jednotky se tak linka S2 IDS JMK z větší části stala bezbariérovou a díky novým vlakům si železnice nachází další zákazníky. Tato nová generace vozidel národního dopravce se stává vlajkovou lodí na jihu Moravy, k níž v krátké době přibyde další flotila podobných rychlíkových jednotek typu InterPanter.