Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
V Ostravě měl premiéru upravený vůz Bdmtee
1.7.2019 - Už podvacáté hostil areál ostravského nákladového nádraží tradiční výstavu kolejových vozidel či nových informačních technologií a manipulační techniky Czech Raildays. Tři velmi horké dny, ve kterých se veletrh za účasti asi dvou stovek vystavovatelů uskutečnil, patřily i dvoudenní odborné konferenci se zaměřením na aktuální stav budování železnice v ČR.
První smlouva na mobilní část ETCS podepsána
28.6.2019 - České dráhy podepsaly první rámcovou smlouvu na vybavení vozidel mobilní částí ETCS. Zařízení bude instalováno až do 453 hnacích vozidel a řídicích vozů. Celkové náklady se vyšplhají na několik miliard korun. První rámcová smlouva na vybavení až 131 elektrických lokomotiv byla uzavřena se sdružením dodavatelů ČD – Telematika a AŽD Praha.
Modernizované bistrovozy už vozí cestující
18.6.2019 - České dráhy nasadily do provozu první modernizované bistrovozy s oddílem 1. třídy. Cestující se s nimi nyní mohou setkat na spojích InterCity Opavan z Prahy do Opavy. Ve druhém pololetí se objeví také na Ex2 Valašský expres Praha – Žilina a od nového jízdního řádu rovněž na vlaku EuroCity Cracovia Praha – Krakov a postupně i na linkách Ex 7 Jižní expres z Prahy do Českých Budějovic a Lince.
Další pár EC do Krakova vozí čeští strojvedoucí
7.6.2019 - V sobotu 13. dubna poprvé vyjel druhý denní pár vlaků kategorie EuroCity spojující Českou republiku a druhé největší polské město Krakov. Rozšířila se tak nabídka spojení do turisticky atraktivního města zapsaného na seznam světového kulturního dědictví UNESCO. Letošní novinkou na traťovém úseku Bohumín – Krakov a zpět je vedení mezinárodního vlaku osvědčenými bohumínskými strojvedoucími z Oblastního centra provozu Východ, kteří jezdí na českých strojích řady 163.
Zatěžkávací zkouška se odehrála v režii Sergejů
23.5.2019 - Po novém železničním mostě přes přehradu Hracholusky na Plzeňsku projel poslední dubnový den po devíti měsících první vlak. Stalo se tak poté, co most, který nahradil 118 let starou ocelovou konstrukci, 27. dubna otestovaly tři historické dieselové lokomotivy řady T 679.1. Každý stroj vážil 116 tun.