Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Pendolina si dopřávají velkou údržbu
3.5.2021 - Za běžného provozu patří jednotky řady 680 Pendolino k nejvytíženějším vlakům Českých drah. Šest ze sedmi souprav je obvykle nasazeno každý den a denní průměrný běh dosahuje přes 1 100 km. Teď jsou však kvůli snížené poptávce po cestování kvůli epidemii koronaviru častěji odstaveny, což umožňuje jejich rozsáhlejší opravy a údržbu.
Rok železnice připomene zvláštní vlak
30.4.2021 - Letošní rok je pro železničáře zcela mimořádný. Začal Evropský rok železnice – událost, která zde doposud nebyla a v následujících desetiletích nepochybně hned tak nebude. Poprvé v historii Evropské unie je takto vyznamenán druh dopravy, který je šetrný k životnímu prostředí. Celou kampaň doprovodí Evropský vlak. Za více než měsíc projede celý starý kontinent. Na své pouti zastaví i v Praze.
Panterům poslouží nové útočiště
29.4.2021 - Středisko údržby Českých drah v Brně-Maloměřicích se může od začátku března pochlubit novou nejmodernější halou pro údržbu elektrických jednotek a vratných souprav. Vlakům, ale i technikům se tak dostalo špičkového pracoviště. V budoucnu by se v hale mohly servisovat i jednotky v majetku Jihomoravského kraje.
VUZ zkoušel rušení satelitního signálu
23.4.2021 - Zkušební Centrum Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) Velim má za sebou měření, které mělo ověřit podmínky pro nasazování bezpečných vlakových lokátorů na bázi GNSS systémů (globální družicový polohový systém – GPS nebo GLONASS) na tuzemské železniční síti.
Žralok se úspěšně zotavuje
22.4.2021 - Motorová jednotka 844.005, poničená při loňské mimořádné události u Perninku na Karlovarsku, se v plzeňském Oblastním centru údržby probouzí k životu. Krátce po tragické srážce a komisionální prohlídce bylo totiž rozhodnuto, že poškození není tak fatální, aby RegioShark nešel opravit svépomocí z dodaných náhradních dílů. Hůře však dopadl řídicí vůz 914.034 jednotky RegioNova, se kterým se Shark srazil. Ten bude sešrotován.