Železničář / Lidé a příběhy / Lidé a příběhy - všechny zprávy
Lidé a příběhy - všechny zprávy
Lásku k železnici mu nesebralo ani drama na přejezdu
12.1.2013 - „Hlavně ze mě prosím nedělejte žádného hrdinu. Při té nehodě určitě jiní zařizovali víc,“ říká Miroslav Ofukaný, strojvedoucí DKV Praha, oceněný u příležitosti Dne železnice 2012. Faktem ale je, že při dotyčné mimořádné události byl sám raněn a v tomto stavu pomáhal dalším zraněným.
Jahodový vlakvedoucí a jihočeský železniční poeta
2.1.2013 - Ačkoli takřka denně obléká modré sukno uniformy, jeho životní filozofie má barvu spíše růžovou. Vlakvedoucí z Veselí nad Lužnicí a věčný optimista František Tylšar v sobě objevil dar, jak vyjádřit svůj pozitivní pohled na život veršem. Říká, že inspirací je mu částečně jeho profese, díky které se stává součástí zajímavých životních příběhů, ale i krásnější polovina lidstva.
Trojice zaměstnanců, která dostala cestující do bezpečí
22.11.2012 - Případ lidské i profesionální solidarity se udál letos v květnu v Uhersku při hrozivě vyhlížející železniční nehodě. Vlak EuroCity směřující z Budapešti do Berlína vrazil v plné rychlosti do automobilu stojícího na přejezdu. Zaklíněné auto i lokomotiva začaly po nárazu hořet. Díky zásahu strojvedoucího, vlakvedoucí a průvodčího nedošlo k ohrožení cestujících a materiální škody byly omezené.
Balt-Orient expres ʹ89: Tragédie zahalená v mlze revoluce
8.11.2012 - Bylo 9. listopadu 1989. V Berlíně padala nenáviděná zeď, v českém Polabí zatím jen mlha. Právě do hlavního města NDR mířil mezinárodní expres, který mlhavým oparem u Lovosic neprojel. Hrůzostrašná nehoda Balt-Orient expresu 372 je dodnes opředena legendami i konspiračními teoriemi s příchutí sametové revoluce. V mlze u Nových Kopist ale zemřelo šest lidí kvůli tomu, že vlakový zabezpečovač neodhalil chybu člověka včas.
Párek nebo svíčkovou? Stevardi v Pendolinu je donesou
25.10.2012 - Nastupoval jsem do vlaku Pendolino něco po desáté dopoledne. Dostal jsem chuť na malou snídani, a tak jsem se přesunul do bistrovozu. Tam již obsluhovali stevardi společnosti JLV Patrik Barták a Eva Hermanová. Na rozdíl ode mne pracovali už od půl šesté ráno, kdy jednotka vyjela z Ostravy. Navíc bylo pondělí, takže počet cestujících, tedy i strávníků, výrazně převyšoval průměr.