Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Lidé a příběhy / Lidé a příběhy - všechny zprávy

Lidé a příběhy - všechny zprávy

Životní inspirací jsou pro něj umění, příroda a dráhaŽivotní inspirací jsou pro něj umění, příroda a dráha

9.5.2014 - Zájem o železnici u Jaromíra Vévody vzbuzoval od dětských let strýc Josef, který byl strojvedoucím i velkým cestovatelem současně. Od deseti let tak malý Jaromír absolvoval jízdy na mašinkách, spával na drážních nocležnách a vstával například ve čtyři hodiny ráno k motoráčku na trase Rakovník – Karlovy Vary. Další mocnou inspirací pro něj byly knížky Bohumila Hrabala, který svou profesní dráhu začínal jako výpravčí.

Celý článek »

 

Německý strojvedoucí pravidelně zajíždí s vlaky do PrahyNěmecký strojvedoucí pravidelně zajíždí s vlaky do Prahy

24.4.2014 - Potkat u nás na lokomotivě strojvedoucího, jehož rodným jazykem není čeština, nepředstavuje nic zvláštního. Od roku 2004 strojvedoucí DB zajíždějí hluboko do českého vnitrozemí. Jedním z nich je i Marco Meinhardt z Drážďan. Jeho vyprávění o nákaze železnicí i životních peripetiích se podobá příběhům kolegů z ČD, s nimiž se navíc často stýká i mimo práci. Jeho příběh ukazuje, že láska k železnici je silnější než jazyková bariéra.

Celý článek »

 

Řešitel stížností cestujících umí odhalovat lidské osudyŘešitel stížností cestujících umí odhalovat lidské osudy

8.4.2014 - Když se něco vymyká našemu chápání, říkáme, že jde o věc mezi nebem a zemí. Ovšem jsou mezi námi tací, jejichž intuice se nespokojí se sladkou nevědomostí. Patří mezi ně i Pavel Serňuk, jeden ze členů týmu, jehož pracovní náplní je řešení stížností a podnětů cestujících Českých drah. Výklad z karet, snů, numerologie, zkrátka ezoterika, patří k jeho koníčkům. Jak nakládá s tímto pěstovaným uměním?

Celý článek »

 

Úspěšný konstruktér, který vtiskl tvary BardotceÚspěšný konstruktér, který vtiskl tvary Bardotce

27.3.2014 - Když chtěl Zdeněk Klézl konstruovat motorové vozy, v tehdejším Výzkumném ústavu kolejových vozidel ho odmítli vzít. Prý že je kapitalista. Kádrovák se totiž v posudku zmínil, že mu říkají baron von Ajznbón. Přezdívka přitom údajně vznikla kvůli tomu, že ho jednou vyprovázela pěkná holka na Wilsonovo nádraží a jeho kolegové pak z recese rozhlásili, že ho viděli s baronkou. Aspoň tak to slavný konstruktér dnes vypráví.

Celý článek »

 

Poetickou krásu parního provozu zachytil v poslední chvíli Poetickou krásu parního provozu zachytil v poslední chvíli

13.3.2014 - Psal se rok 1965. Bylo mu pět let, když poprvé stanul u mohutných kol parní rychlíkové lokomotivy. Se zatajeným dechem sledoval elegantní linie, na jejichž horní partie ani pořádně nedohlédl. Obdivoval množství ojnic, trubek, poslouchal tiché oddychování kompresoru a nasával jeho vůni. Od toho okamžiku nevynechal jedinou příležitost sledovat ty nádherné stroje při práci. Pokaždé to pro něj byl hluboký zážitek. Když Drahomír Švestka povyrostl, parních krasavic začalo znatelně ubývat. Řekl si proto, že by nebylo od věci vzácné okamžiky zachytit a uchovat pro sebe i pro ostatní.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika