Železničář / Zpravodajství / Zástupci Hospodářské komory v královéhradecké opravně
Zástupci Hospodářské komory v královéhradecké opravně
8.3.2018 – autor: MARTIN HARÁK
Členové Sekce pro rozvoj dopravy Krajské hospodářské komory Pardubického kraje se na pozvání národního dopravce zúčastnili v pondělí 19. února exkurze a následného pracovního programu v královéhradecké opravně vozů, která náleží pod DKV Česká Třebová.
![Zástupci Hospodářské komory v královéhradecké opravně](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/vybor712.jpg)
Opravnou, kde se udržuje stovka osobních vozů a také elektrické jednotky RegioPanter, provedl účastníky českotřebovský vrchní přednosta Jiří Slezák, který vysvětlil postup servisu a očisty vozidel v moderní myčce. Po exkurzi řešila Sekce pro rozvoj dopravy řadu různých témat jako například rozvoj vysokorychlostních tratí na území České republiky s konkrétní trasou z Prahy do Wrocławi s alternativami přes Liberec nebo Hradec Králové a Náchod. Stranou nezůstala ani kauza Ostřešanské spojky pro přímé spojení Pardubice – Chrudim, kde se v současné době aktualizuje studie proveditelnosti. Představen byl i projekt na pořízení nových informačních panelů pro přestupní body veřejné dopravy a nová aplikace IDS IREDO, jež umožní zjistit aktuální polohu vlaků a autobusů.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »