Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / VIDEO: V Olomouckém kraji vyjedou první jednotky Stadler

VIDEO: V Olomouckém kraji vyjedou první jednotky Stadler

10.2.2020 – autor: VANDA RAJNOCHOVÁ

České dráhy dnes společně s Olomouckým krajem představily novinku v regionální železniční dopravě – jednotky řady 646 výrobce Stadler Pankow. První dvě soupravy začnou vozit cestující v nejbližších dnech, a to na trati z Olomouce do Drahanovic.

V Olomouckém kraji vyjedou první jednotky Stadler

„Jednotky Stadler GTW jsou v jednotném vzhledu stejně jako všechna ostatní vozidla v motorové trakci, které v regionu v rámci objednávky Olomouckého kraje jezdí. Vnější nátěr je v korporátních barvách Českých drah, příslušnost k regionu pak reprezentují polepy s motivy Olomouckého kraje,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Václav Nebeský.

Vozidla budou nasazena na pravidelných spojích výhradně na území Olomoucké kraje. V první fázi budou jezdit na Hané, konkrétně na trati z Olomouce do Drahanovic. Poté se s nimi cestující svezou také na severu kraje. Na Jesenicku budou jezdit např. na tratích ze Šumperka do Hanušovic a Jeseníku nebo z Olomouce do Moravského Berouna.

Dvanáct jednotek se sníženou podlahou řady 646 výrobce Stadler Pankow pořídily České dráhy v Německu. Dvě vozidla, která budou zprovozněna v těchto dnech, ČD upravily vlastními silami. „Rozhodli jsme se zprovoznit celkem čtyři jednotky Stadler sami, než vybereme opravce, který kompletně zmodernizuje všechny. Proč nevyužít toho, že máme šikovné lidi a potřebné kapacity. Poděkování za to patří zaměstnancům olomouckého depa,“ doplňuje Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro provoz.

Každá jednotka nabídne přes 100 míst k sezení, ve stávajícím provedení je již instalován audiovizuální informační systém (prozatím bez diakritiky) nebo GPS navigace pro sledování pohybu vlaku v systému KIDSOK. Další dvě jednotky České dráhy plánují zprovoznit v rámci zkušebního provozu v průběhu tohoto roku.

Zároveň v současné době běží druhá veřejná zakázka na kompletní modernizaci všech dvanácti vozidel. Ta bude zahrnovat např. vybavení souprav LCD monitory, přibude Wi-Fi připojení, elektrické zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky a nové bude také čalounění sedadel.

Termín pro doručení žádostí byl pro zájemce o veřejnou zakázku stanoven na 6. února. Nyní budou s kvalifikovanými dodavateli probíhat jednání o ceně a smluvních podmínkách s cílem vybrat nejvhodnější nabídku.

Video najdete zde

Technické parametry

Třídílná šestinápravová jednotka s elektrickým přenosem výkonu

Rok výroby – 1999/2000

Max. rychlost – 120 km/h

Max. zrychlení – 0,85 m/s2

Délka jednotky – 38 660 mm

Šířka skříně – 3 000 mm

Celková hmotnost jednotky: prázdné – 59 000 kg, obsazené – 71 000 kg

Výkon motoru – 550 kW

Obsaditelnost: 108 sedících cestujících, 103 stojících cestujících


Průměrné hodnocení (9 hlasů): 4.89

Další články této rubriky

Železnice v Česku se pomalu připravuje na dvoustovkuŽeleznice v Česku se pomalu připravuje na dvoustovku

20.2.2020 - Tuzemská železniční síť se pomalu chystá na dvousetkilometrovou rychlost. Správa železnic už začala s testovacími jízdami mezi Břeclaví a Vranovicemi. Jde o úsek, kde by v budoucnu měla vést i vysokorychlostní trať. Zkoušky se… »

České dráhy půjčily RegioJetu lokomotivuČeské dráhy půjčily RegioJetu lokomotivu

6.2.2020 - České dráhy pronajaly společnosti RegioJet lokomotivu 150.222. V čele vybraných vlaků soukromého dopravce bude dva dny. Národní dopravce stroj poskytl na základě standardních podmínek. »

V Šumperku opraví pro ČD trakční motoryV Šumperku opraví pro ČD trakční motory

16.12.2019 - Šumperská společnost Pars nova opraví trakční motory pro elektrické lokomotivy Českých drah řad 162, 163, 362 a 363 za více než 140 milionů korun. Historicky největší smlouva na opravy těchto součástí elektrických lokomotiv… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika