Železničář / Zpravodajství / Štokr si vysloužil aplaus na setkání v Drážďanech
Štokr si vysloužil aplaus na setkání v Drážďanech
2.5.2019 – autor: VÁCLAV RUBEŠ
Od pátku 12. dubna do neděle 14. dubna se Drážďany opět ponořily pod kouřový příkrov. Během druhého dubnového víkendu se totiž v saské metropoli odehrálo již jedenácté setkání parních lokomotiv s názvem Dampfloktreffen 2019.
![Štokr si vysloužil aplaus na setkání v Drážďanech](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/drazdany712_2.jpg)
Mezi desítkou parních strojů tradičně nechyběl zástupce československé konstrukční školy. Zatímco loni rozbíjel čerň německých mašin modrý Papoušek 477.043, letos byla vyslána reprezentovat srdce Evropy lokomotiva poněkud jiné váhové kategorie – Štokr 556.0506. Hostitelé si účasti majestátní nákladní lokomotivy považovali, o čemž svědčilo i její čestné místo během defilé na točně. Během sobotního dopoledne opouštěl rotundu drážďanského železničního muzea jako první a jeho „promenáda“ byla odměněna zaslouženým potleskem několika stovek fanoušků, kteří akci přihlíželi nejen v areálu muzea, ale také ze silničního mostu Nossener Brücke. V neděli večer se Štokr vydal do Prahy, kde v následujících týdnech zajistí dopravu nostalgických vlaků ve středních Čechách.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »