Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Podchod na hlavním nádraží v Praze se prodlouží

Podchod na hlavním nádraží v Praze se prodlouží

11.5.2020 – autor: JOSEF HOLEK Vizualizace: SPRÁVA ŽELEZNIC

Stavební firmy se v květnu pustí do prodloužení severního podchodu pražského hlavního nádraží. Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody se tak podstatně zkrátí docházková vzdálenost z hlavního nádraží na Žižkov a Vinohrady.

Podchod na hlavním nádraží v Praze se prodlouží

Vyústění pěší trasy bude situováno do Seifertovy ulice přes komerční centrum Churchill Square. Výstup z podchodu zajistí kromě schodiště také eskalátory a výtah. Prodloužení podchodu za stávající 7. nástupiště je řešeno tak, aby bylo možné v budoucnu rozšířit nádraží o další ostrovní nástupiště. Práce dále zahrnují potřebné přeložky kolejí, kolektoru, vodovodu a úpravy kanalizace. V prodlouženém podchodu se také zřídí informační a orientační systém. Součástí stavby jsou také související úpravy trakčního vedení a doplnění komunikace a pěších ploch u výstupu z podchodu. První chodci si díky prodloužení podchodu zkrátí cestu z centra do přilehlých městských částí příští rok v srpnu.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 4.67

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika