Železničář / Zpravodajství / Na Vysočině se jezdí na jednu jízdenku
Na Vysočině se jezdí na jednu jízdenku
9.3.2020 – autor: MARTIN HARÁK
Kraj Vysočina odstartoval první etapu tarifní integrace. Nově mohou cestující jezdit vlaky i linkovými autobusy na jednu jízdenku, prozatím jen v papírové podobě. V nabídce je jízdní doklad pro jednotlivé cesty nebo jízdenka celodenní. Jízdenky si budou cestující dále kupovat u řidičů jak v autobusech, tak i v železničních pokladnách nebo u průvodčích ve vlacích ČD
![Na Vysočině se jezdí na jednu jízdenku](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/vysocina_ilustracni915.jpg)
V nich si ale cestující musí o krajský tarif požádat, neboť dopravce má svůj vlastní tarif. Proto je na každém, zda si zvolí jízdné ČD, nebo podle tarifu Veřejné dopravy Vysočiny (VDV). V případě předpokládaného přestupu na autobus, který je integrovaný, si zákazník ČD musí vybrat jízdenku v tarifu VDV, která je přestupní. V opačném případě, kdy si koupí „integrovanou“ jízdenku v autobuse, tak při přestupu na vlak si ji nemusí již nijak označovat, a prokáže se jí jen při kontrole průvodčímu. Elektronické odbavování cestujících hodlá kraj zavést do konce roku 2021.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »