Železničář / Zpravodajství / Brněnské hlavní nádraží po roce opět v provozu
Brněnské hlavní nádraží po roce opět v provozu
10.1.2020 – autor: MARTIN HARÁK
Po roce se v neděli 15. prosince na své trasy vrátila většina vlaků, které projíždějí nebo končí na brněnském hlavním nádraží.
![Brněnské hlavní nádraží po roce opět v provozu](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/brno712_16.jpg)
Dlouhodobou výluku, kvůli které byla řada vlakových spojů odkloněna do jiných brněnských stanic, využil manažer infrastruktury k dokončení modernizace zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. I tak bude ve špičkách všedních dnů kapacita dopravní cesty úplně na hraně, neboť nádražím se plánuje průjezd až 670 vlaků. V některých případech mohou být mimo hlavní nádraží operativně odkloněny rychlíky od Ostravy přímo do Králova Pole a regionální spoje z Tišnova do Břeclavi přes Brno dolní nádraží. Na hlavním nádraží je nyní v odjezdové hale k dispozici větší počet osobních pokladen ČD. Vybavené jsou nejmodernější technikou jak pro personál, tak i samotné zákazníky. Ještě během ledna se plánuje přesun čekárny ČD Lounge do vhodnějších prostor na hlavním nádraží.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »