Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Historie / Historie - všechny zprávy

Historie - všechny zprávy

Zmizelá železniční Praha na černobílých fotografiíchZmizelá železniční Praha na černobílých fotografiích

13.5.2013 - Druhý díl fotografické publikace o proměnách tratí, stanic a zastávek na území hlavního města poskytuje milovníkům železnice pastvu pro oči. A někdy i pořádný šok, když například dnešní rekreační oblast na starých snímcích vypadá jako ráj průmyslu. Nebo když místo sídliště vidíte jen louku. Publikace tak názorně ukazuje, jakým dynamickým vývojem, byť ne vždy v pozitivním duchu, prošla Praha za uplynulá desetiletí.

Celý článek »

 

Nejdelší trasa první republiky: rychlíky z Prahy do Jasini Nejdelší trasa první republiky: rychlíky z Prahy do Jasini

25.4.2013 - Před devadesáti lety poprvé vyjely spoje na nejdelší vnitrostátní trase meziválečného Československa. Jednalo se o vlaky z Prahy do Jasini na Podkarpatské Rusi, která byla shodou okolností z rozhodnutí velmocí k našemu nově vzniklému státu připojena v roce 1920. Trasu delší než tisíc kilometrů zvládly rychlíky ČSD ujet za osmnáct a půl hodiny.

Celý článek »

 

Tárovací vozy umějí vážit na dekagramy Tárovací vozy umějí vážit na dekagramy

4.4.2013 - Možná jste si těch dvou neobvykle vyhlížejících nákladních vozů už někdy všimli. Oba jsou tmavě zelené, ten čtyřosý má zvláštní, krátkou vzdálenost otočných čepů, druhý, tříosý, dokonce nýtovaný plášť. Jejich věk je odsouvá do kategorie „historický“. Přesto se nadále používají a jsou plně funkční. Tyto tárovací vozy primárně slouží ke zkouškám železničních mostních vah.

Celý článek »

 

K vlakovému zabezpečovači vedla dlouhá cesta K vlakovému zabezpečovači vedla dlouhá cesta

28.3.2013 - Když skončila první světová válka, ubylo sice tragédií, ale na železnici počet nehodových událostí automaticky neklesl. Častá příčina vězela v chybě lidského činitele. Odborníci tápali, jakým směrem vyvíjet vhodné technické prostředky. V různých částech světa se tak objevovaly odlišné způsoby a systémy, jak automaticky zamezit projetí zakazující návěsti. V Československu došlo k průlomu až v padesátých letech.

Celý článek »

 

Jak vznikala peážní trať přes tehdy pruské GlucholazyJak vznikala peážní trať přes tehdy pruské Glucholazy

14.3.2013 - Na konci února uplynulo 125 let od zahájení železničního provozu na úseku Lipová Lázně – Glucholazy. Regionální dráha přinesla obyvatelům Slezska vyšší zaměstnanost v průmyslu i ve službách. Na této peážní trati, která se v roce 1888 stavěla až do Hanušovic, dnes jezdí spěšné spoje Českých drah Jeseník – Krnov.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika