Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Maďaři nakoupili posily od rakouských drah pro MiskolcMaďaři nakoupili posily od rakouských drah pro Miskolc

8.4.2015 - Na tratích okolo Miskolce na severovýchodě Maďarska se dosud jezdilo v nechvalně známých nejstarších vagonech, jaké zdejší dráhy MÁV-Start měly k dispozici. K cestování v 21. století již nedůstojné, bezmála muzeální exponáty brázdily koleje na sever a východ od Miskolce. Teď to ale vypadá, že už se konečně i tam blýská na lepší časy. »

Smělé švýcarské plány mají být realizovány již za 10 letSmělé švýcarské plány mají být realizovány již za 10 let

25.3.2015 - Zajímavé postřehy k rozvoji železnice nabízí nedávno schválený plán na „Financování a další rozvoj železniční infrastruktury“ (FABI) ve Švýcarsku. Jeho realizací byl pověřen Spolkový úřad pro dopravu (BAV). Na konci roku 2014 předložil první detailní koncepci s výhledem až do roku 2025. Co tedy čeká zákazníky SBB v následujících deseti letech? »

Pád mostu na Südbahn zastavil spoje mezi Vídní a Grazem Pád mostu na Südbahn zastavil spoje mezi Vídní a Grazem

18.3.2015 - Stačilo údajně jen několik desítek sekund a malé rakouské městečko Frohnleiten mohlo být citováno médii stejně jako před lety severomoravská Studénka. Tolik nebo spíše tak málo času uplynulo od chvíle, kdy v sobotu 21. února projížděl pod právě rekonstruovaným mostem na dálnici S35 poslední vlak, načež se celá konstrukce sesula a zasypala 800 tunami železa, oceli a suti hlavní dvoukolejnou trať mezi dvěma největšími rakouskými městy – Grazem a Vídní. »

Naklápění jednotkám ICE-T vrátí oprava v NorimberkuNaklápění jednotkám ICE-T vrátí oprava v Norimberku

11.3.2015 - Je to už bezmála čtvrtstoletí, kdy v Německu poprvé vyjely do provozu s cestujícími vysokorychlostní soupravy InterCityExpress (ICE). Jednotky první generace začaly pasažéry vozit na nově budovaných tratích v roce 1991. Brzy se začalo uvažovat, jak zvýšit rychlost i na starších tratích s horskými úseky plnými oblouků, a to pokud možno bez enormních investic. Mělo se tak stát prostřednictvím jednotek s naklápěcí technikou. Bylo to ale šťastné řešení? »

Pomohou evropské noční dopravě v budoucnu dotace?Pomohou evropské noční dopravě v budoucnu dotace?

26.2.2015 - Budoucnost noční železniční dopravy v Evropě je značně nejistá. Počet nočních spojů na starém kontinentu klesá už od 90. let minulého století. Mohou za to především společenské a ekonomické změny, nástup nízkonákladových leteckých společnosti, rozvoj dálniční sítě, otevření mnoha vysokorychlostních tratí a také významné zkrácení cestovních časů. Zatím poslední ranou nejen této službě je nedávné otevření dopravního trhu dálkovým autobusům v Německu. »

Lůžkové vozy pro Brity přijdou na sto milionů liberLůžkové vozy pro Brity přijdou na sto milionů liber

25.2.2015 - Jsou oblíbené a mají dlouholetou tradici. Nyní speciální noční vlaky spojující Londýn s mnoha skotskými městy čeká kompletní obnova. Nový provozovatel těchto spojů, známých pod označením Caledonian Sleeper, objednal 72 nových lůžkových vozů v hodnotě 100 milionů liber. Na tuto investici přispěje skotská vláda šedesáti procenty sumy a vozy by se v provozu měly objevit do konce roku 2018. »

Comeback Orient expressu? Japonci trumfují legenduComeback Orient expressu? Japonci trumfují legendu

12.2.2015 - Není na světě mnoho zemí, kde je železnice tak populární, jako je tomu v Japonsku. Za modely vláčků či za luxusní cesty po železnici lidé vydají mnoho peněz. To vede provozovatele drah k vymýšlení nových věcí. »

Na letiště ve Vídni se cestující dostanou rychlejiNa letiště ve Vídni se cestující dostanou rychleji

11.2.2015 - Rakousko je po Německu či Francii další zemí, kde se vlaky staly součástí letových řádů. Linec s metropolí našich jižních sousedů Vídní od 14. prosince 2014 spojují takzvané „lety ve výši nula.“ Lepší spolupráci mezi železničním a leteckým dopravcem umožnila dohoda Rakouských spolkových drah (ÖBB) s národní leteckou společností Austrian Airlines. Cestování na letiště Schwechat výrazně zrychlilo. »

Železniční projekty v Nigérii ovládly čínské firmyŽelezniční projekty v Nigérii ovládly čínské firmy

28.1.2015 - Pokud se dnes mluví o Nigérii, pak většinou jako o neklidném africkém státu s nepříliš fungujícím průmyslem a velkou korupcí. To se však brzy může zcela změnit. Prezident Goodluck Jonathan chce zemi dostat mezi dvacítku hospodářsky nejvyspělejších mocností a k tomu nutně potřebuje moderní infrastrukturu. Proto se nyní zaměřil na rozvoj zastaralé a zcela nevyhovující železniční sítě. »

Ruská regionální doprava polyká stále více penězRuská regionální doprava polyká stále více peněz

15.1.2015 - Hledání transparentního, funkčního, udržitelného, a spravedlivého modelu financování veřejné dopravy není jen otázkou menších postkomunistických států, ale trápí i takovou velmoc, jakou je Rusko. Největší obtíže se projevují v systému financování regionální a příměstské železniční dopravy, kterou zajišťují regionální samosprávní orgány. Provoz zabezpečují místní operátoři, kteří si vlaky, personál a údržbu infrastruktury objednávají u národního železničního dopravce RŽD. Ti však nejsou schopni dostát svým závazkům, a RŽD proto žádá větší dotace od státu. Rusko hledá cestu ze začarovaného kruhu, který polyká stále více peněz. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika