Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Skupina ČD / ČD Cargo rozšiřuje park interoperabilních lokomotiv

ČD Cargo rozšiřuje park interoperabilních lokomotiv

10.9.2018 – autor: ČD CARGO

Další čtyři interoperabilní lokomotivy Vectron, které doplní osmičku již dříve pořízených strojů stejné řady, nakoupí na přelomu roku 2018/2019 dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo. To například umožní expanzi firmy na zahraniční trhy.

ČD Cargo rozšiřuje park interoperabilních lokomotiv

Tím však obnovování vozidlového parku ČD Cargo nekončí. Flotila interoperabilních lokomotiv nejvýznamnějšího tuzemského železničního nákladního dopravce se totiž v letech 2019 a 2020 dále rozroste o 10 lokomotiv Traxx MS3. Počet těchto strojů bude možné na základě smluvní opce s využitelností do roku 2022 rozšířit o dodávku dalších až 40 kusů. Jedná se o inovovaný produkt úspěšné řady Traxx MS, které se prodalo více než 2 250 kusů.

Interoperabilní lokomotivy budou provozuschopné v tuzemsku a dále ve všech okolních státech a v Maďarsku, přičemž tento paket zemí lze ještě rozšířit o Slovinsko a Chorvatsko. „Pořizování interoperabilních lokomotiv podporuje strategii expanze značky ČD Cargo na zahraniční trhy. V tuto chvíli disponujeme licencemi pro realizaci přeprav v Polsku, Rakousku, na Slovensku i v Maďarsku a odpovídající vozidlový park nám umožní tyto licence naplno využít. Již dnes máme vytipovanou řadu mezinárodních přeprav, na které je možné tyto lokomotivy okamžitě nasadit a vyhovět tak požadavkům našich zákazníků na realizaci celé přepravní trasy jednou lokomotivou,“ uvedl výkonný ředitel ČD Cargo Tomáš Tóth.

Vyhovují evropským trendům

Jedná se o nejmodernější lokomotivy s vysokou tažnou silou i provozní rychlostí, které vyhovují současným evropským trendům a umožňují vozbu těžkých vlaků na dlouhé přepravní vzdálenosti. Samozřejmostí je rovněž implementace evropského zabezpečovacího zařízení ETCS, kamerový systém, GSM-R apod. „Nákup moderních lokomotiv je plně v souladu se schválenou koncepcí obnovy a udržitelnosti parku železničních kolejových vozidel,“ upřesnil Tóth. „Naším cílem je eliminovat ztrátové časy přepřahů lokomotiv, zefektivnit přepravy na dlouhých vozebních ramenech a přispět také k uvolnění kapacity na exponovaných tratích sítě SŽDC.

Do budoucna máme v plánu postupně odstavovat méně spolehlivé a technicky zastaralé lokomotivy a nahrazovat je moderními a modernizovanými stroji, které jsou mimo výše uvedené technické parametry také šetrnější k životnímu prostředí díky své účinnosti a rekuperačnímu brzdění,“ popsal další vývoj.

Sjednanými cenovými podmínkami pro nově dodávané lokomotivy od obou výrobců, termíny jejich dodávek i aktuálně velmi příznivými podmínkami financování získává ČD Cargo hnací vozidla, která na domácím i evropském trhu budou znamenat velmi silnou konkurenční výhodu.

Proces schvalování nákupu byl v jednotlivých orgánech společnosti dokončen a v nejbližších dnech je očekáván podpis kontraktů se společnostmi Siemens a Bombardier.


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 4.83

Další články této rubriky

Neexistuje negativní, ale ani pozitivní výsledekVUZ: Neexistuje negativní, ale ani pozitivní výsledek

10.7.2019 - Zkušební laboratoř Výzkumného Ústavu Železničního (ZL VUZ) patří mezi skupinu akreditovaných zkušebních laboratoří, tedy těch, na jejichž kvalitu a nestrannost pravidelně dohlíží Český institut pro akreditaci (ČIA). Tento… »

Rodinný den ve Zkušebním centru VUZRodinný den ve Zkušebním centru VUZ

4.7.2019 - Zkušební centrum Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) ve Velimi, kde se obvykle testuje nejmodernější železniční technika, se v neděli 16. června stalo místem, kde mohli zaměstnanci VUZ strávit příjemný den se svými… »

ČD Cargo dobývá RakouskoČD Cargo dobývá Rakousko

21.6.2019 - Za rok 2018 přepravila skupina ČD Cargo na vlastní licence celkem 68,4 mil. tun zboží, což je o 2,3 mil. tun více než v roce 2017. Z pohledu přepravního výkonu v čistých kilometrech (čtkm) byl meziroční progres ještě… »

 

Všechny články rubriky Skupina ČD

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika