Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Chci dráhy stabilizovat a posunout je dálDaniel Kurucz: Chci dráhy stabilizovat a posunout je dál

6.3.2014 - Během posledních dvanácti měsíců už mají České dráhy třetího generálního ředitele. Na rozdíl od předchozí změny loni v červenci byl ale do čela národního dopravce zvolen manažer zevnitř. Ačkoli Daniel Kurucz pracuje u ČD teprve tři čtvrtě roku, z jeho odpovědí jasně vyplývá, že už se v resortu dopravy pořádně rozkoukal. »

Dalibor Zelený: Dráhy potřebují odborné vedení, aby mohly prosperovatDalibor Zelený: Dráhy potřebují odborné vedení, aby mohly prosperovat

20.2.2014 - Nákup sedmi jednotek Siemens Viaggio Comfort a prodej téměř všech nádražních budov patří mezi největší obchodní události Českých drah v letošním roce. A zdá se, že jsou navzájem provázané, aspoň po finanční stránce. Modernizace vozidlového parku bude ale podle generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného mít rozhodně širší záběr. »

Jiří Horský: Integrace v Jihomoravském kraji expanduje už deset letJiří Horský: Integrace v Jihomoravském kraji expanduje už deset let

6.2.2014 - Jedním z duchovních otců Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje je Jiří Horský, který dnes pracuje ve funkci ředitele společnosti KORDIS JMK. Od nesmělých začátků, kdy mezi cestujícími panovaly velké emoce, se dnes jižní Morava může pochlubit propracovaným systémem provázané železniční, autobusové a městské dopravy v rámci celé České republiky s přesahem nejen do sousedních krajů, ale i do Rakouska a na Slovensko. »

Marek Binko: Investice do našich tratí přizpůsobíme přáním zákazníkůMarek Binko: Investice do našich tratí přizpůsobíme přáním zákazníků

22.1.2014 - Česká železniční infrastruktura zahrnuje široké spektrum od skomírajících lokálek až po modernizované koridory a kapacitou vyčerpané příměstské tratě. Patří sem i záměry na stavbu Rychlých spojení nebo radikální změny trakční soustavy. Řada investic SŽDC je podmíněna rozhodnutími Evropské komise. Nově se bude více přihlížet k potřebám dopravců. »

Michal Novotný: Železniční exponáty přesuneme na Masarykovo nádražíMichal Novotný: Železniční exponáty přesuneme na Masarykovo nádraží

9.1.2014 - Ne každé staré vozidlo má smysl zachraňovat. Na každou smysluplnou záchranu se také nepodaří sehnat finance nebo kapacity. I přesto jsou sbírky Národního technického muzea velmi cenné a nadále se rozrůstají. Z těch relativně moderních trakcí sem v budoucnu přibydou například Laminátky nebo Brejlovci. »

Udělejme i v příštím roce vše pro spokojenost zákazníka Michal Štěpán: Udělejme i v příštím roce vše pro spokojenost zákazníka

19.12.2013 - Jako člověk z nejvyššího vedení Českých drah musí Michal Štěpán řešit prakticky všechny činnosti úseku, který řídí. Ze systémového, ale i operativního hlediska. Do jeho pravomocí patří vyjednávání o jízdním řádu, otázky gastronomického servisu ve vlacích, rozhodování o vlastnostech modernizovaných vozů, marketing a komunikace zaměstnanců s cestujícími i mnohé další. »

Zdeněk Žák: Do resortu dopravy jsem vrátil odborníky Zdeněk Žák: Do resortu dopravy jsem vrátil odborníky

5.12.2013 - Zdeněk Žák jistě patří mezi nejvýraznější tváře současné vlády. Jako ministr vystupuje často v médiích a nebojí se prezentovat své vyhraněné názory na dopravní politiku. V rámci své personální politiky prosadil i obměnu managementu Českých drah s tím, že se podle něj musí do funkcí vrátit opravdoví odborníci. »

Daniel Kurucz: Do roku 2030 omladíme téměř třetinu vozidlového parkuDaniel Kurucz: Do roku 2030 omladíme téměř třetinu vozidlového parku

21.11.2013 - Nakupovat nové vlaky, pokračovat v modernizaci stávajících a přitom ušetřit. Odpověď na tyto zdánlivě protichůdné požadavky má přinést nová koncepce obnovy vozidlového parku Českých drah. Výhled do příštích let počítá s poměrně výrazným omlazením vozidel, musí však čelit i několika faktorům, které jsou do budoucna velkou neznámou. »

Jan Ilík: Modernizace koridorů a uzlů potrvá do roku 2018Jan Ilík: Modernizace koridorů a uzlů potrvá do roku 2018

14.11.2013 - V nejbližších letech bude železnice slušnou alternativou pro ty, kteří cestovat nebo přepravovat zboží vlakem musí nebo chtějí. Po roce 2025 ale musíme dobudovat železnici i pro ty, kteří její služby využít sice mohou, ale asi by je to zatím z různých důvodů nenapadlo. Tak to aspoň vidí Jan Ilík, přední odborník ministerstva dopravy, který se zúčastnil konference Českých drah v Jeseníku. »

Josef Bernard: Úspěch v Německu nám otevírá dveře na západní trhyJosef Bernard: Úspěch v Německu nám otevírá dveře na západní trhy

24.10.2013 - Škoda Transportation zažívá dobrý rok. Její elektrická lokomotiva 109 E získala klíčový certifikát a začíná jezdit i v zahraničí. Mezi nejdůležitější uzavřené obchody bezesporu patří dodávky pro Deutsche Bahn, kterým český výrobce dokázal, že se umí prosadit i na západních trzích. Skutečnost, že Škodovka investuje do výzkumu a vývoje miliardy korun, se vyplatila. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika