Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Pavel Krtek: Kraje jsou našimi největšími zákazníkyPavel Krtek: Kraje jsou našimi největšími zákazníky

13.1.2017 - Zvažované zřízení půjčoven vlaků, vstup soukromníků na lukrativní spoje či vzájemné uznávání jízdného. To jsou jen některé z věcí, kterým vedení Českých drah věnuje velkou pozornost. Nejen o tom jsme hovořili s předsedou představenstva a generálním ředitelem ČD Pavlem Krtkem. »

Jitka Kubíková: Spokojený zaměstnanec znamená spokojený zákazníkJitka Kubíková: Spokojený zaměstnanec znamená spokojený zákazník

2.1.2017 - Zhruba před dvěma roky zažila organizační struktura Českých drah velké změny. Zanikla třináctka Krajských center osobní dopravy a organizační jednotka Vlakový doprovod osobní dopravy. Jejich zaměstnanci přešli do Odboru regionálních obchodních center (ROC) a do nové organizační jednotky Zákaznický personál (ZAP). Dopravce do jedné složky sloučil všechny provozní zaměstnance, kteří zajišťují styk se zákazníkem, doplňkové služby a odbavení cestujících. Jak se změny osvědčily, nám řekla ředitelka ZAP Jitka Kubíková. »

Martin Leso: Přilákat studenty k železnici je velmi těžkéMartin Leso: Přilákat studenty k železnici je velmi těžké

14.12.2016 - Na Fakultě dopravní Českého vysokého učení technického garantuje výuku problematiky řízení a zabezpečení železničního provozu. Martin Leso se v rámci hospodářské činnosti fakulty zabývá také posuzováním bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení a zaměřuje se na rozvoj a prosazování nových technologií na železnici. Především se však zasadil o zřízení ojedinělého dopravního sálu. »

Aleš Stejskal: Cestující přiláká jen kvalitní integrovaná dopravaAleš Stejskal: Cestující přiláká jen kvalitní integrovaná doprava

25.11.2016 - Už v 90. letech vznikly v ČR první dvě organizace zabývající se správou a rozvojem integrovaných dopravních systémů – nejprve v Praze ROPID a poté v Ostravě KODIS. Rozvoj integrované dopravy a s tím související vznik dalších organizátorů však nastal až po roce 2000. O tři roky později už jich bylo pět – k Praze a Ostravě se přidala například Plzeň a Brno a poměrně rychle uzrála myšlenka založení společného subjektu – České asociace organizátorů veřejné dopravy (ČAOVD). Jejím předsedou se stal Aleš Stejskal, který poskytl Železničáři rozhovor. »

Ivan Klíma: Scházejí nám hlavně mladí odborníci s praxíIvan Klíma: Scházejí nám hlavně mladí odborníci s praxí

8.11.2016 - Každý, kdo projíždí nebo vystupuje na přerovském nádraží, určitě pozná na protilehlé straně stanice velké železniční dílny s řadou kolejových vozidel. Ať už jsou to patrové elektrické jednotky CityElefant či lokomotivy Eso řad 362 nebo 363, všechna tato vozidla umějí opravit odborníci z dceřiné společnosti Českých drah DPOV Přerov. Ředitel Provozního střediska oprav Ivan Klíma nám přiblížil fungování opravny a specializovaných pracovišť. »

Jiří Kolář: Náš dozor u dopravců může být daleko častějšíJiří Kolář: Náš dozor u dopravců může být daleko častější

20.10.2016 - Stát bude více sledovat, zda strojvedoucí nepřekračují zákonem dané limity odpracovaných hodin. Vzniká totiž systém, který ohlídá jejich „vedlejšáky“. Úředníci tím reagují na narůstající počet incidentů, při nichž unavení „fírové“ způsobili mimořádné události. Do programu, jehož testování se rozběhne příští rok, se zařadí většina tuzemských dopravců. Na podrobnosti jsme se zeptali ředitele Drážního úřadu Jiřího Koláře. »

Pavel Krtek: Na růst mezd si musíme vydělat nebo ušetřitPavel Krtek: Na růst mezd si musíme vydělat nebo ušetřit

6.10.2016 - Hned s několika zásadními úkoly se musí v nejbližší době vypořádat management Českých drah. Kromě hrozby vracení části dotací na vozidla je to také boj o nemalou sumu, kterou ČD vyplatily na základě rozhodčího nálezu Škodě Transportation či vyjednávání o mzdách. Nejen o tom hovořil předseda představenstva a generální ředitel ČD Pavel Krtek. »

Modernizace tratí přispějí k nárůstu cestujícíchTomáš Netolický: Modernizace tratí přispějí k nárůstu cestujících

22.9.2016 - Železnici v Pardubickém kraji čekají nezanedbatelné změny. Chystají se významné stavební akce za miliardy korun, které začnou během tří let. Zlepšit se má cestování z Pardubic do Chrudimi díky Ostřešanské spojce, o níž se mluví půl století, a dokončena má být i druhá kolej do sousedního Hradce Králové. O současnosti, ale hlavně o budoucnosti dopravy na Pardubicku jsme hovořili s ředitelem tamního Regionálního obchodního centra Českých drah Tomášem Netolickým. »

Ludvík Urban: Dodatky nám umožní více řešit potřeby krajůLudvík Urban: Dodatky nám umožní více řešit potřeby krajů

6.9.2016 - V druhé polovině července měly České dráhy zasmluvněny všechny výkony dálkové i regionální dopravy. Poslední dva kraje, kde se teprve jednalo, byl kraj Jihomoravský a Pardubický. Co tato skutečnost pro národního dopravce znamená, prozradil v rozhovoru místopředseda představenstva ČD Ludvík Urban. »

Naší prioritou je schválení Zákona o draháchJan Kučera: Naší prioritou je schválení Zákona o drahách

22.8.2016 - Železniční doprava je podstatně bezpečnější než silniční, přesto je třeba neustále zvyšovat úroveň její bezpečnosti a vytvářet pojistky pro případ lidské chyby. O mimořádnostech v provozu vlaků, nešťastném fenoménu poslední doby – vjíždění na přejezdy na červenou, novém Zákonu o drahách, ale i o práci vyšetřovatelů Drážní inspekce jsme si povídali s novým generálním inspektorem Janem Kučerou. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika